مشکلات گفتار از کودکی تا پیری قابل پیگیری و درمان است

    کد خبر :530326
گفتاردرمانی

دبیر هفدهمین همایش گفتاردرمانی ایران، گفت: مشکلات گفتار از کودکی تا پیری قابل درمان است.

امیر آرامی، روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری کنگره گفتار درمانی، در جمع خبرنگاران، گفت: روز اول اردیبهشت سالروز استقلال صنفی رشته گفتار درمانی و همچنین مصادف با زادروز سعدی و روز سخن به عنوان روز ملی گفتار درمانی در تقویم ثبت شده و به همین دلیل همایش گفتار درمانی معمولاً در یکی از روزهای اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، وی در خصوص محورهای همایش امسال، افزود: همایش بین‌المللی گفتار درمانی در روزهای ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ۹۸ با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت و اساتید برجسته کشور برگزار می‌شود.

آرامی با اشاره به اینکه این همایش نگاه ویژه‌ای به بخش‌های توانبخشی دارد، ادامه داد: روش‌های توانبخشی صدا در بیماران لارنجکتومی، تأثیر صوت درمانی بر ناراحتی مجرای صوت در بیماران مبتلا به تنش عضلانی و اختلالات گفتار و زبان و بلع در کودکان با نیازهای ویژه و بزرگسالان می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: از نکات مهمی که در این همایش به آن پرداخته می‌شود، راهکارهای درمان و توانبخشی بلع نوزادان نارس و اختلالات صوت در بزرگسالان است که فلجی تارهای صوتی یکی از انواع آن است.

آرامی از دیگر بحث‌های این کنگره را بررسی روایی و پایایی آزمون‌های تخصصی گفتار و زبان کودکان و بزرگسالان عنوان کرد.

دبیر هفدهمین همایش گفتار درمانی، خاطرنشان کرد: رویکرد درمان تیمی، درمان از راه دور برای مناطق محروم‌تر، اختلالات گفتار، زبان و بلع در اختلالات نورولوژیک و همچنین اختلالات گفتاری متعاقب جراحی‌ها، رویکرد درمان مبتنی بر شواهد بالینی در توانبخشی اختلالات گفتار، زبان و بلع، رویکرد توانبخشی شناختی و عصبی در اختلالات ارتباطی و شاخص‌های رشد طبیعی گفتار و زبان، از دیگر محورهای این همایش است

وی در ادامه افزود: حدود ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که ۴۶ مقاله برای سخنرانی و ۱۰۲ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.

آرامی خاطر نشان کرد: در این همایش سه روزه ۶ پنل علمی و ۵ سخنرانی ویژه کلیدی نیز علاوه بر مقالات ارائه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید