مشخصات صفحه نمایش‌ جدید سامسونگ فاش شد

    کد خبر :878154
مشخصات صفحه نمایش‌ جدید سامسونگ فاش شد

مشخصات کلیدی QD-OLED جدید سامسونگ دیسپلی توسط شرکت صدور گواهینامه SGS فاش شده است.

طبق گفته SGS، پنل‌های جدید قادر به رسیدن به روشنایی ۱۰۰۰ نیت هستند و می‌توانند بیش از ۹۰ درصد فضای رنگی BT.۲۰۲۰ را نمایش دهند که هر دو نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل‌توجهی نسبت به تلویزیون‌های OLED فعلی در بازار هستند که به عنوان WOLED شناخته می‌شوند.

این ارقام با ارقامی که هفته گذشته توسط کانال یوتیوب LinusTechTips) LTT) در ویدیویی که توسط سامسونگ دیسپلی هم حمایت مالی شده بود، مطابقت دارد. بنابراین قابل توجه است که این مشخصات نسبتا چشمگیر اکنون توسط یک شرکت صدور گواهینامه مستقل نیز مورد تایید قرار گرفته است؛ البته فقط تا حدی.

ویدیوی LinusTechTip مشخصات QD-OLED را با G۱ OLED ال‌جی که پرچم‌دار سال گذشته این شرکت بوده و دارای پنل OLED Evo است، مقایسه می‌کند. بر اساس LTT، صفحه نمایش QD-OLED سامسونگ تقریبا ۲۰۰ نیت روشنایی تمام صفحه را دریافت کرده است که در یک پچ ۱۰ درصدی به ۱۰۰۰ نیت و در قسمت ۳ درصدی صفحه نمایش به ۱۵۰۰ نیت می‌رسد.

در مقابل، بررسی ال‌جی G۱ نشان می‌دهد که حداکثر روشنایی ۱۶۷ نیت در روشنایی تمام صفحه، ۸۲۷ نیت در یک پنجره ۱۰ درصدی و ۸۴۶ نیت در یک پنجره ۲ درصد است.

به گزارش همشهری آنلاین، پنل‌های QD-OLED جدید نیز در مقایسه با G۱ دارای طیف رنگی بسیار گسترده‌ای هستند. در حالی که طبق گزارشات SGS، پنل جدید سامسونگ می‌تواند بیش از ۹۰ درصد از فضای رنگی BT.۲۰۲۰ و ۱۲۰ درصد از فضای رنگی DCI-P۳ را نمایش دهد. در مقابل، G۱ تنها می‌تواند حدود سه چهارم فضای BT.۲۰۲۰ را به نمایش درآورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید