مسکو میزبان نشست «تروئیکای گسترش یافته» درباره افغانستان خواهد بود

    کد خبر :875266

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که این کشور میزبان نشست «تروئیکای گسترش یافته» درباره افغانستان در ژانویه ۲۰۲۲ است.

به گزارش شفقنا و به نوشته روزنامه افغانستان تایمز، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان همچنین اعلام کرد که از چین، آمریکا و پاکستان برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده است.

اخیرا، پاکستان میزبان این نشست درباره افغانستان بود و مقام‌های طالبان نیز به آن دعوت شده بودند.

هنوز مشخص نیست که آیا طالبان افغانستان برای شرکت در این نشست که در مسکو و در ژانویه ۲۰۲۲ برگزار می‌شود، دعوت شده‌اند یا خیر.

همچنین، نماینده ویژه دولت روسیه در امور افغانستان به احکام و قوانین جدید اعلام شده از سوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان افغانستان واکنش نشان داد و آنها را احمقانه خواند.

کابلوف با اشاره به سفر مقام‌های طالبان افغانستان به کشورهای منطقه و حضورشان در چندین نشست همچنین گفت: طالبان افغانستان در عمل و نه به صورت رسمی به رسمیت شناخته می‌شود. روند به رسمیت شناخته شدن گام به گام در حال انجام است.

وی افزود:‌ بر این باورم که به رسمیت شناخته شدن بیشتر یک اقدام نمادین است. همانطور که می‌دانید، به رسمیت شناخته شدن در عمل اتفاق می‌افتد. هیاتی از طالبان در نشستی در چارچوب ساز و کار مسکو با ما دیدار کرد و فرصت یافت تا رو در رو با نمایندگان ۱۰ کشور دیگر گفتگو داشته باشد.

این دیپلمات روس همچنین بر ضرورت یک دولت جامع در افغانستان و احترام به حقوق زنان در این کشور از سوی طالبان تاکید کرد و افزود: برای ما مهم است که دختران افغام بتوانند به آموزش و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی دسترسی داشته باشند اما ما به دنبال تحیمل قوانین بر کابل یا مقام‌های جدید آن نیستیم. آنها اقداماتی را بر اساس فرصت‌هایشان و سنت‌های افغان ارائه می‌کنند.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان افزود، طالبان افغانستان کشور را بد مدیریت کرده چون در ساختار حکومتی خود متخصصان حرفه‌ای ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید