انتشار جزئیات بیشتر از مذاکرات ایران و عربستان

    کد خبر :805502
انتشار جزئیات بیشتر از مذاکرات ایران و عربستان

القدس العربی با انتشار گزارشی برگزاری مذاکرات بین ایران و عربستان را تایید و تاکید کرد که محور این مذاکرات، پرونده یمن و حل بحران‌های داخلی بوده است.

«احسان الفقیه» تحلیلگر سیاسی منطقه در تحلیلی از اخبار اخیر درباه مذاکرات بین ایران و عربستان نوشت: روابط تهران و ریاض از سال ۲۰۱۶ دچار تنش بی سابقه ای شده بود. اما اخیرا دولت عراق و در اوج تلاش آمریکا برای احیای توافق هسته ای با ایران تلاش می کند بین تهران و ریاض واسطه شود و «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق با پذیرش وساطت وی نقش مهمی را در برگزاری نشست برای انجام مذاکرات دو جانبه ایفا کرده است.

بر اساس اخبار منتشر شده، «خالد بن علی الحمیدان»، رئیس اطلاعات سعودی و «سعید عرفانی»، معاون دبیر کل شورای عالی امنیت ملی ریاست هیئت های عربستان و ایران را به عهده داشته اند.

همچنین مذاکرات بر موضوع طرح عربستان برای آتش بس در یمن و میزان قدرت تاثیر گذاری ایران بر جنبش انصار الله و نیز اقدامات اعتماد ساز بین دو کشور به منظور زمینه سازی برای ادامه مذاکرات دو جانبه متمرکز بوده است.

علاوه بر این رسانه های عربی و خارجی پیش بین کرده اند که دور دوم مذاکرات دو جانبه پیش از پایان ماه جاری برگزار شود.

بر اساس گزارش های موجود، هنوز پیش بینی نتیجه مذاکرات بین ایران و عربستان زود است.

درک دو طرف از لزوم رفع تنش ها، کاهش سطح رقابت منطقه ای، توجه به بحران های داخلی و تشویق به تلاش های دیپلماتیک برای حل درگیری های منطقه ریاض و تهران را به سمت مذاکرات سوق داده است.

به گزارش ایلنا، اگر تلاش عراق برای وساطت در عادی سازی روابط بین ایران و عربستان نتیجه بخش می تواند بر کل بحران های منطقه اثرگذار باشد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ناشناس گفت:

    چرا تصویر نقشه ایران رو شکسته شده گذاشتید……؟؟؟؟؟
    اصلا معلوم نیست که انتخاب تصاویر تصادفی بوده.

دیدگاهتان را بنویسید