مدیرعامل اپل سال 2021 درآمد 100 میلیون دلاری داشت

    کد خبر :877817

به نظر می‌آید درآمد مدیرعامل اپل در سال 2021 میلادی به حدود 100 میلیون دلار رسیده که این میزان 1447 برابر متوسط حقوق کارمندان این شرکت محسوب می‌شود. درآمد تیم کوک در حال حاضر به ۹۸.۷ میلیون دلار در سال 2021 میلادی رسیده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_البته حقوق پایه‌ مدیرعامل اپل ۳ میلیون دلار بوده و طی چند سال گذشته تغییر چندانی نداشته؛ اما مرد شماره یک اپل در سال گذشته ۱۲ میلیون دلار پاداش دریافت کرده و ۸۲ میلیون دلار هم سود سهام به او تعلق گرفته است.

با احتساب این مبالغ درآمد تیم کوک در سال گذشته به مرز ۱۰۰ میلیون دلار نزدیک شده که این آمار و ارقام او را در فهرست پر درآمدترین مدیران عامل در سال ۲۰۲۱ قرار می‌دهد.  شایان ذکر است که این مبلغ بیش از شش برابر دستمزد ۱۴ میلیون دلاری او در سال ۲۰۲۰ بوده و این عدد و رقم به غیر از سهام تعلق گرفته به او در شرکت اپل است که هم‌اکنون ارزش آن به بیش از ۷۵۰ میلیون دلار می‌رسد. با توجه به این که درآمد سالیانه‌ یک کارمند معمولی شرکت اپل در سال به حدود ۷۰ هزار دلار است، می‌توان گفت که مدیرعامل اپل در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۱۴۴۷ برابر کارمندان معمولی درآمد داشته است.

 

تیم کوک در آگوست 2011 پس از کناره‌گیری استیو جابز سکان هدایت اپل را به عهده گرفت و از آن زمان تاکنون ارزش سهام اپل بیش از 1000 درصد افزایش یافته است. ولی این شرکت بزرگ فناوری آمریکایی با حواشی‌ زیادی مانند اعتراض کارمندان به حضور اجباری در محل کار خود روبرو بوده است.

همانطور که گفته شد، رشد قیمت سهام اپل طی چند سال گذشته شگفت‌انگیز بوده و در آگوست ۲۰۱۸ اپل توانست عنوان اولین شرکت ۱ تریلیون دلاری را از آن خود کند و حدود ۲ سال بعد ارزش آن به ۲ تریلیون دلار رسید و اکنون پس از گذشت ۱۶ ماه رکورد ۳ تریلیون دلار هم برای این شرکت ثبت شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید