مدل ۲۰۲۲ مرسدس بنز S کلاس گارد معرفی شد

    کد خبر :832293
مدل ۲۰۲۲ مرسدس بنز S کلاس گارد معرفی شد

مرسدس بنز از مدل ۲۰۲۲ سدان S680 گارد رونمایی کرد. این سدان دارای گواهینامه VPAM VR10 و بالاترین سطح حفاظتی بالستیک در میان وسایل نقلیه‌ی غیر نظامی است.

مرسدس‌ گفته بود پیشرانه V12 را فقط در کلاس فوق‌العاده میباخ S به کار خواهد گرفت؛ اما حالا یک لیموزین با نام تجاری بنز و پیشرانه‌ی ۹ لیتری توئین توربو و مجهز به سیستم چهار چرخ محرک معرفی کرده است. مطمئناً خودروی مورد بحث محصولی معمولی و سدانی لوکس و بزرگ از خودروساز آلمانی نیست؛ زیرا ما در این مدل به پسوند گارد برخورد می‌کنیم و باید دانست که مرسدس از این کلمه برای تولید و عرضه خودروهای زرهی استفاده می‌کند.

نام کامل این سدان S680 Guard 4Matic است و مرسدس بنز فاصله میان دو محور را افزایش داده تا به‌راحتی گواهینامه VPAM VR10 را دریافت کند. این گواهینامه بالاترین سطح از نظر حفاظت بالستیکی در یک وسیله‌ی نقلیه‌ی غیر نظامی است و این یعنی خودروی جدید مرسدس قادر به مقاومت در برابر برخی از شلیک‌ها و انفجارها است؛ بنابراین شخصیت‌های مهم مانند سیاستمداران، سران کشورها و همچنین اشخاص مشهور که به دنبال حفاظت بیشتر هستند؛ می‌توانند به سراغ S680 Guard بروند و از تمام تجملات ستاره سه‌پر برخوردار شوند.

مهندسان به جای ادغام تمام موارد حفاظتی با یک کلاس S معمولی، تمام بدنه را اصلاح و به این ترتیب مقاومت بیشتری در مقایسه با مدل قبلی سری گارد ایجاد کرده‌اند. ضخامت شیشه‌ها در این مدل ۱۰ سانتی‌متر است و خودرو روی لاستیک‌های میشلن PAX رانده می‌شود. با استفاده از لاستیک‌های PAX می‌توان حدود ۳۰ کیلومتر مسافت را پس از پنچر شدن پیمایش کرد.

در مقایسه با یک کلاس S استاندارد، نسخه گارد به پنجره‌های هیدرولیکی مجهز شده است؛ این یعنی حتی پس از حمله و خرابی قطعات الکترونیکی داخلی، پنجره‌ها کار خواهند کرد. همچنین مرسدس مجبور به تنظیم مجدد جعبه‌دنده و فرمان شده تا تحمل وزن اضافه‌ی خودروی S680 Guard را ممکن سازد. با توجه به نکات ذکرشده، وزن گارد به حدود ۴٫۲ تن رسیده است.

نکته جالب این است که پیشرانه V12 گارد جدید با میباخ S680 یکسان است؛ اما گشتاور کمتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و به جای ۹۰۰ نیوتن‌متر، باید از گشتاور ۸۴۰ نیوتن‌متری استفاده کرد. خوشبختانه قدرت پیشرانه ثابت مانده است و همچون گذشته می‌توان از ۶۰۴ اسب بخار لذت برد. البته گارد جدید به خاطر وزن زیاد به محدودکننده الکترونیکی سرعت مجهز شده است و نمی‌توان سرعت آن را به بیش از ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت رساند.

به گزارش زومیت، قیمت نسخه‌های ابتدایی S680 Guard حدود ۵۴۷ هزار یورو (۶۵۰ هزار دلار) تخمین زده شده است. بنا بر سفارش مشتریان، این خودرو را می‌توان به چهار یا پنج صندلی مجهز کرد و در صورت نیاز از مخزن اکسیژن تعبیه‌شده در داخل کابین برخوردار شد. تولید این محصول ۵۱ روز طول می‌کشد و به گفته رسانه‌های آلمانی، لیموزین S680 نسخه پولمن با مشخصاتی ویژه نخواهد داشت؛ زیرا S680 Guard 4Matic تنها لیموزین زرهی کلاس S مرسدس‌بنز خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید