مدل مفهومی داچیا بیگستر معرفی شد

    کد خبر :777890

داچیا در آینده نزدیک، تنوع محصولات خود را افزایش خواهد داد. یک مدل شاسی‌بلند با نام بیگستر، نمونه‌ای بزرگ‌تر و جادارتر از داستر است که سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود.

کارخانه‌های داچیا در کشور رومانی، زیرمجموعه رنو هستند؛ اما محصولاتی متفاوت با تولیدات برند فرانسوی عرضه می‌کنند. داچیا با خودروهای کم‌مصرف و ارزان‌قیمت، فروش بسیار خوبی در سراسر اروپا دارد. امروزه مدل‌های متنوع کراس‌اور داستر و هاچبک اندازه متوسط ساندرو، به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شوند؛ اما مدیران داچیا و رنو برنامه‌ی جامعی برای گسترش محصولات دارند.

داستر، تنها کراس‌اور داچیا است که با تجهیزات دو دیفرانیسل تولید می‌شود. این مدل چندان بزرگ و جادار نیست؛ اما توانایی‌های فنی قابل قبول و هزینه خرید مقرون‌به‌صرفه دارد که مشخصاتی بسیار مهم برای یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای بازار اروپا است. تکرار این شرایط برای یک مدل بزرگ‌تر، ضمن ایجاد تنوع در محصولات، سودآوری داچیا را افزایش خواهد داد.

دایچا بیگستر با طول بدنه ۴٫۶ متر، حدود ۲۸ سانتی‌متر بزرگ‌تر از داستر خواهد بود. این محصول، پیشرانه‌های متنوع بنزینی، هیبریدی، گاز مایع (LPG) و دوگانه سوز گاز طبیعی (CNG) خواهد داشت. بیگستر در دو مدل تولید می‌شود که سال آینده و سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهند شد.

با هدف کاهش هزینه‌های تولید و قیمت نهایی بیگستر، خودروسازی لادا روسیه با داچیا همکاری خواهد کرد. تا سال ۲۰۲۵، هفت خودرو با پلتفرم و تجهیزات فنی مشترک، توسط لادا و داچیا ساخته خواهد شد. تولیدات داچیا، طراحی عامه‌پسند و مناسب خانواده‌ خواهند داشت؛ درحالی‌که محصولات لادا برای رانندگی در مسیرهای سخت و سفرهای خارج جاده تجهیز خواهند شد.

نکته جالب توجه در کنفرانس خبری رونمایی از مدل مفهومی داچیا بیگستر، طرح جدید برای نشان تجاری شرکت سازنده است. هنوز اظهارنظر رسمی برای لوگو جدید منتشر نشده است؛ اما احتمالا موج تغییر نشان تجاری که از یک سال گذشته توسط برندهای مختلف مثل، بی‌ام‌و، نیسان، کیا و جنرال موتور آغاز شده، توسط داچیا و رنو ادامه پیدا کند تا به‌نوعی، دگرگونی محصولات آینده را نشان دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید