مخالفت برزیل با پیشنهاد عربستان برای کاهش تولید نفت

    کد خبر :143539

برزیل پیشنهاد غیررسمی عربستان سعودی برای پیوستن این تولیدکننده آمریکای لاتین به توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک را رد کرد.

مارسیو فلیکس، وزیر نفت و گاز برزیل به رویترز گفت: هفته گذشته مشاور خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی در یک تماس تلفنی نظر وی را درباره کاهش احتمالی تولید جویا شده است.

فلیکس در این مصاحبه با اشاره به تمایل عربستان به کاهش تولید برزیل، گفت: سعودی‌ها نگرانی رشد تولید نفت برزیل بودند، اما ما به آنها توضیح داده‌ایم که نمی‌توانیم چنین کاری انجام دهیم.

برزیل که ۲.۶۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند، از نظر قانونی نمی‌تواند تولید را کنترل کند. این کشور آمریکای جنوبی ممکن است تولیدش را تا سال ۲۰۲۷ دو برابر کرده و به بیش از ۵ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

فلیکس که در نشست سال گذشته اوپک شرکت کرده بود، گفت: عربستان پیش از این نیز درباره کاهش تولید با برزیل گفت و گو کرده است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: آنها به راحتی تسلیم نمی‌شوند.

اوپک به رهبری عربستان به همراه روسیه و ۹ تولیدکننده دیگر با هدف کاهش عرضه مازاد و حمایت از قیمت‌ها، موافقت کرده‌اند تولیدشان را تا مارس سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک در پایان ماه میلادی جاری دیدار خواهد کرد و انتظار می‌رود در این نشست، مدت توافق کاهش تولید تمدید شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید