محموله واکسن اهدایی اتریش در راه تهران

  • کامنت
  • سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ۹:۱۶
    کد خبر :842875
محموله واکسن اهدایی اتریش در راه تهران

وزیر امور خارجه اتریش از تصمیم دولت متبوع خود برای اهدای یک میلیون دُز واکسن ضد کرونا به ایران استقبال و تصریح کرد که تزریق هر واحد واکسن در راستای کمک به مقابله با همه‌گیری کرونا حائز اهمیت است.

«الکساندر شالنبرگ» روز دوشنبه با انتشار پیامی که در حساب رسمی توئیتر وزارت امور خارجه اتریش منتشر شد تصریح کرد که جهان تحمل گسترش موج جدید کرونا را ندارد.

او هفته پیش هم در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، با تبریک انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران، آمادگی اتریش برای ارتقاء همکاری‌ها و همچنین اهدای یک میلیون دز واکسن طی دو هفته آتی را اعلام کرده بود.

امیرعبداللهیان نیز بر همکاری‌های اقتصادی و تجاری بویژه در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، علم و فن آوری و همچنین اعلام آمادگی برای همکاری بیشتر در حوزه واکسن تاکید کرد.

در همین پیوند وزارت کشور اتریش ساعاتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد محموله حاوی پانصد هزار دز واکسن ضد کرونا اکنون در راه تهران است.

به گزارش ایرنا، «کارل نهامر» وزیر کشور اتریش گفت: دقیقاً به این دلیل که ایران کشور همسایه افغانستان است، ارایه کمک‌های ما در محل بسیار ارزشمندتر است. اگر می‌خواهیم به ثبات منطقه کمک کنیم، هرگونه کمکی مهم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید