محموله قاچاق حیات وحش در تهران کشف شد

    کد خبر :976242
محموله قاچاق حیات وحش

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف محموله قاچاق حیات وحش خبر داد.

علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهارداشت: محموله قاچاق حیات وحش در تهران کشف شد و مخفیگاه مذکور از مدتی پیش از سوی مأموران و بخش تخصصی این اداره کل شناسایی و رصد شده و در دستورکار برای دریافت حکم ورود به محل بوده است.

وی افزود: به لحاظ حساسیت موضوع و امکان انتقال گونه‌ها، روز گذشته مأموران پلیس در یک عملیات وارد مخفیگاه موصوف شده و محموله مورد نظر را توقیف و ضبط کرده و باحضور تیم تخصصی و دامپزشک و همچنین مأموران یگان حفاظت این اداره کل گونه‌های کشف و ضبط شده پس از عملیات بی هوشی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه این گونه‌ها مشتمل بر یک گربه کاراکال بالغ به همراه دو گربه ماهیگیر بالغ و دو توله بوده که این گربه‌های ماهیگیر در فهرست گونه‌های سایتیس قرار دارند.

مزینانی با بیان اینکه در حال حاضر برای بررسی و رسیدگی بیشتر این گربه سانان به یکی از کلینیک‌های حیات وحش منتقل شده‌اند، تصریح کرد: پرونده قضائی برای فرد متخلف تشکیل و به مراجع قضائی ارسال خواهد شد، ضمن اینکه موضوع در دست تحقیقات بیشتر هم قرار می‌گیرد.

به گزارش مهر، مقام مسئول درحوزه محیط زیست پایتخت همچنین از هوشیاری و همکاری فرماندهی و عوامل کلانتری ۱۷۹ خلیج در عملیات کشف و ضبط این گونه‌ها تقدیر کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید