مجوز تردد به کشور به دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین اعطا می‌شود

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۳۷
    کد خبر :893437
مجوز تردد به کشور به دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین اعطا می‌شود

سفارت ایران در کی یف در اطلاعیه‌ای اعلام کرد. با پی‌گیری‌های وزارت امور خارجه و مساعدت ستاد کل نیرو‌های مسلح، مجوز تردد به کشور به دانشجویان و مشمولین غایب و غیرغایب ایرانی مقیم اوکراین اعطا شده است.

در راستای هماهنگی با مراجع ذی‌صلاح جهت صدور اجازه خروج، ضروری است دانشجویان و مشمولین غایبی که از اوکراین به داخل کشور مراجعت می‌نمایند نسبت به ارسال مدارک زیر شامل؛ ” -نام و نام خانوادگی، تصویر گذرنامه، تصویر کارت اقامت معتبر، مدت اقامت در اوکراین و شماره ملی” را به نشانی الکترونیک‌ ۷۲۱@mfa.gov.ir اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه اقدام نمایند.

تعدادی از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین در پی شروع بحران در این کشور در کنار سایر مردم اوکراین در تلاش برای خروج از اوکراین هستند. علیرغم تلاشی که سفارت ایران در اوکراین و کشور‌های همسایه آن برای خروج دانشجویان ایرانی از اوکراین انجام می‌دهند، این روند با مشکلاتی روبرو بوده است.

«فیلیپو گراندی»کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد در طول ۱۰ روز حمله روسیه به اوکراین، بیش از ۱.۵ میلیون پناهجو از اوکراین به کشور‌های همسایه رفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید