مالک TikTok اذعان کرده کارکنان به اطلاعات کاربران و روزنامه نگاران آمریکایی دسترسی پیدا کردند

    کد خبر :962194

ByteDance، شرکت مادر TikTok، این هفته اعتراف کرد که تعداد انگشت شماری از کارمندانش که برخی از آنها در چین هستند، هنگام انجام تحقیقاتی که در تلاش برای خنثی کردن منبع افشا وحشتناک بودند، به طور نامناسبی به داده‌های TikTok کاربران آمریکایی و دو روزنامه‌نگار دسترسی پیدا کردند.

بازتاب-شو چو، مدیر عامل TikTok، در یادداشتی که توسط بلومبرگ برای کارمندان ارسال شده است، به این موضوع اعتراف کرده است. این افشاگری‌ها به دنبال یک تحقیقات داخلی چند ماهه در این شرکت بوده که با تحقیقات فوربس در اوایل سال جاری انجام شد که ادعا می‌کرد این شرکت قصد دارد از برنامه TikTok برای ردیابی مکان‌های خاص کاربران آمریکایی استفاده کند.

 تحقیقات ByteDance در این هفته مشخص کرد که چندین کارمند به آدرس‌های شناسه و سایر داده‌های شخصی دو نفر از خبرنگار BuzzFeed News و Financial Times و تعداد ناشناخته‌ای از کاربران آمریکایی که با آنها در تماس بودند دسترسی پیدا کردند. گزارش شده است که آن شکارچیان افشاگر تلاش می‌کردند ببینند آیا کاربران هدف در نزدیکی کارمندان ByteDance قرار دارند یا خیر. البته این تلاش‌ها نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

این سخنگوی در ایمیلی به Gizmodo گفت: “تخلف برخی از افراد، که دیگر در ByteDance استخدام نمی‌شوند، سوءاستفاده فاحش از اختیارات آنها برای دسترسی به داده‌های کاربران بود. این رفتار نادرست غیرقابل قبول است و با تلاش‌های ما در سراسر TikTok برای جلب اعتماد کاربران مطابقت ندارد. ما امنیت داده‌ها را به‌طور باورنکردنی جدی می‌گیریم و به ارتقای پروتکل‌های دسترسی خود ادامه می‌دهیم، پروتکل‌هایی که از زمان وقوع این حادثه به‌طور قابل توجهی بهبود یافته و سخت‌تر شده‌اند.”

TikTok

به گزارش نیویورک تایمز، ByteDance می‌گوید هر چهار کارمندی را که به اطلاعات کاربران آمریکایی دسترسی داشتند اخراج کرد. طبق گزارش‌ها، دو نفر از این کارمندان در چین مستقر بودند در حالی که دو نفر دیگر در ایالات متحده مستقر بودند. پس از تحقیقات، ByteDance ظاهراً تیم حسابرسی داخلی خود را بازسازی کرد و دسترسی این وزارتخانه به داده‌های ایالات متحده را حذف کرد، اما مدیران بیم آن دارند که آسیب قبلاً وارد شده باشد.

روبو لیانگ، مدیر اجرایی ByteDance، طبق ایمیل‌هایی که توسط تایمز مشاهده شده است، گفت: “اعتماد عمومی که ما تلاش‌های زیادی برای ایجاد آن انجام داده‌ایم، به‌طور قابل‌توجهی توسط رفتار نادرست چند نفر تضعیف می‌شود.”

این یافته ها حدوداً شش ماه پس از گزارش BuzzFeed News به دست آمد که در آن به فایل صوتی لو رفته از جلسات TikTok اشاره کرد که ظاهراً تأیید می‌کند که داده‌های کاربران ایالات متحده مکرراً از چین قابل دسترسی است. این گزارش ادعا کرده که مهندسان به مدت پنج ماه بین سپتامبر 2021 و ژانویه 2022 به اطلاعات کاربران ایالات متحده دسترسی داشتند.”

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید