لیست بهترین بانک‌های خصوصی در ایران برای استخدام

    کد خبر :954456

استخدام بانک از موقعیت‌های شغلی است که کارجویان بسیاری به دنبال آن هستند. فارغ‌التحصیلان رشته‌های مدیریت، حسابداری، اقتصاد و دیگر رشته‌های مرتبط، می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی استخدام، برای شرکت در آزمون استخدامی و یا دیگر روش‌ها جهت استخدام در بانک اقدام کنند. اما در این بین رتبه بندی بانک یا موسسه اعتباری و میزان اعتبار آن نیز برای کارجویان حائز اهمیت است. در ادامه، تعدادی از بهترین بانک‌های خصوصی کشور و شرایط عمومی استخدام آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

شرایط عمومی استخدام بانک

شرایط استخدام در بانک‌ها بسته به نیازهای استخدامی آن‌ها و نوع بانک (دولتی یا خصوصی) می‌تواند متفاوت باشد، اما به‌طور کلی چند شرط ثابت و مشترک جهت استخدام در بانک‌ها وجود دارد و شامل موارد زیر می‌شوند:

♦ دارا بودن تابعیت ایرانی

♦ دارا بودن شرایط سنی مناسب برای استخدام در بانک (بسته به مدرک تحصیلی از ۱۸ سال برای دیپلم تا ۴۵ سال برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری)

♦ دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط با عنوان شغلی مورد تقاضا

♦ اعتقاد به ادیان رسمی کشور

♦ عدم اعتیاد به مواد مخدر

♦ نداشتن سوابق کیفری

♦ دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت برای آقایان

شرایط اختصاصی استخدام هر بانک می‌تواند متفاوت باشد. این شرایط معمولا در زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی و در دفترچه آزمون ارائه شده در سایت بانک، سازمان سنجش و یا سایت‌های کاریابی مشخص می‌شوند. برخی از بانک‌ها نیز بدون برگزاری آزمون و با انتشار آگهی استخدامی اقدام به جذب نیرو می‌کنند. شما می‌توانید در صفحه آگهی استخدام بانک ها جدیدترین فرصت‌های شغلی بانک‌ها و شرایط استخدام آن‌ها را مشاهده کنید.

استخدام بانک؛ لیست بهترین بانک‌های خصوصی در ایران

در ادامه 8 مورد از بهترین بانک های خصوصی جهت استخدام را به شما معرفی می‌کنیم. لازم به ذکر است که این بانک‌ ها در فهرست بانک‌ها و موسسات اعتباري که مجوز تاسيس و فعاليت آن‌ها توسط بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران صادر و تحت نظارت قرار گرفته‌اند وجود دارند.

بانک پارسیان

یکی از بانک‌های خصوصی و معتبر کشور، بانک پارسیان است که به دلیل پرداخت سود سپرده بالا (20 درصد برای سپرده بالای یک میلیارد) مشتریان خاص خودش را دارد. این بانک از طریق برگزاری آزمون استخدامی اقدام به جذب نیرو می‌کند. مراحل استخدام در این بانک پس از قبولی در آزمون شامل مصاحبه حضوری، انجام معاینات و آزمایشات پزشکی، قبولی در آموزش‌های ابتدای خدمت و در نهایت قبولی در دوره آزمایشی می‌شود. آخرین آزمون استخدامی این بانک در اسفند ماه سال 1400 برگزار شده است. شما می‌توانید جدیدترین اطلاعیه‌ها و زمان برگزاری آزمون این بانک در سال 1401 را از طریق سایت سازمان سنجش و یا سایت‌های کاریابی دنبال کنید.

بانک گردشگری

یکی دیگر از بانک‌های خصوصی و معتبر ایرانی جهت استخدام، بانک گردشگری است. این بانک آخرین اطلاعیه استخدامی خود را جهت جذب نیرو در واحد فناوری اطلاعات و در مرداد ماه سال 1401 منتشر کرده است. از شرایط عمومی استخدام بانک گردشگری می‌توان به داشتن حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط، آشنایی با زبان انگلیسی، داشتن روحیه و توانایی انجام کار تیمی و حداکثر سن 32 سال اشاره کرد.

بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه از دیگر بانک‌های خصوصی ایرانی است که هم از طریق فرم درخواست همکاری در سایت رسمی خود و هم انتشار آگهی‌های استخدامی نیروهای مورد نظر خود را جذب می‌کند. در حال حاضر این بانک در موقعیت‌های شغلی کارشناس ارشد حسابداری، برنامه‌نویس جاوا، کارشناس اعتباری و رئیس و معاون شعبه در شهر کرج نیرو جذب می‌کند. شما می‌توانید جدیدترین فرصت‌های استخدام بانک خاورمیانه را در سایت رسمی آن و یا سایت‌های استخدام و کاریابی مشاهده کنید.

بانک پاسارگاد

فرصت‌های شغلی بانک پاسارگاد از طریق سایت رسمی آن و در قسمت «دعوت به همکاری» اعلام می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بانک پاسارگاد جدیدترین موقعیت‌های شغلی آن را مشاهده کرده و به صورت آنلاین فرم درخواست همکاری را پر کرده و ارسال نمایید. در صورت تایید اطلاعات اولیه، جهت مصاحبه از طرف بانک با شما تماس گرفته خواهد شد. از شرایط خاص استخدام در بانک پاسارگاد می‌توان به داشتن تسلط کامل به زبان عربی (فقط برای متقاضیان شهر مشهد) و داشتن مدرک ICDL (برای متقاضیان شغل مسئول دفتر) اشاره کرد.

بانک سینا

بانک سینا از طریق برگزاری آزمون استخدامی اقدام به جذب نیرو می‌کند. لازم به ذکر است آخرین مهلت ثبت نام آزمون استخدام بانک سینا، 11 شهریور 1401 بوده و زمان برگزاری آزمون‌ استخدامی آن از طریق سایت رسمی بانک سینا و یا سازمان سنجش اعلام خواهد شد. دارا بودن حداکثر سن ۳۵ سال و عدم اشتغال به تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در زمان ثبت نام آزمون از شروط استخدامی این بانک هستند.

بانک اقتصاد نوین

استخدام بانک اقتصاد نوین در فرصت‌های شغلی اعلام شده، از طریق پر کردن فرم درخواست همکاری در سایت رسمی این بانک صورت می‌گیرد. 26 مهرماه 1401 آخرین فرصت ثبت درخواست همکاری بانک اقتصاد نوین بوده است و فرصت‌های دیگر را می‌توانید از طریق سایت رسمی آن و یا سایت‌های کاریابی دنبال کنید. پس از ثبت درخواست و بررسی اولیه مدارک، متقاضیان واجد شرایط به ترتیب اولویت از طریق تماس تلفنی یا ارسال پیامک دعوت به مصاحبه خواهند شد.

بانک صنعت و معدن

بانک صنعت و معدن از دیگر بانک‌های خصوصی و معتبر ایرانی است که فرصت‌های استخدام در آن در مقایسه با دیگر بانک‌ها بسیار کمتر است. شما می‌توانید جدیدترین اطلاعیه‌ها در رابطه با جذب نیرو و برگزاری آزمون استخدامی این بانک را از طریق سایت سازمان سنجش و یا سایت‌های کاریابی دنبال کنید.

بانک قرض‌الحسنه رسالت

بانک قرض الحسنه رسالت از دیگر بانک‌های خصوصی کشور است که در حال حاضر موقعیت شغلی باز ندارد. در صورت اعلام جذب نیرو، مراحل استخدام این بانک شامل تکمیل فرم «دعوت به همکاری» در سایت رسمی این بانک، کسب موفقیت در آزمون روانشناختی، مصاحبه عمومی و تخصصی، گزینش و معاینات پزشکی می‌شود. تسلط به مهارت‌های ICDL، داشتن حداکثر سن 28 سال و حداقل معدل 14 در مقطع تحصیلی لیسانس از شروط استخدامی این بانک هستند.

جمع‌بندی

پرداخت حقوق و مزایای خوب و امنیت شغلی بالا، از مواردی هستند که استخدام بانک را به موقعیت شغلی پرتقاضایی در بین کارجویان تبدیل کرده‌اند. بانک‌های خصوصی و دولتی کشور شرایط استخدام خاص خود را دارند که در زمان برگزاری آزمون‌های استخدامی اعلام می‌شوند. در این مقاله، 8 مورد از برترین بانک‌های خصوصی و مورد تایید بانک مرکزی را به همراه شرایط استخدامی آن‌ها به شما معرفی کردیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید