لاوروف: مسکو قصد تغییر رژیم در اوکراین را ندارد

    کد خبر :903834

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با یک رسانه هندی گفت که مسکو قصد تغییر رژیم در اوکراین را ندارد و در این زمینه مردم باید تصمیم بگیرند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ایندیا تودی گفت: روسیه به دنبال تغییر رژیم در اوکراین نیست و مردم این کشور خودشان باید تصمیم بگیرند چگونه زندگی کنند.

لاوروف گفت: ما خواهان تغییر رژیم در اوکراین نیستیم، این را بارها گفته‌ایم. ما می‌خواهیم خود اوکراینی‌ها تصمیم بگیرند که چگونه می‌خواهند زندگی کنند. ما می‌خواهیم مردم آزاد باشند.

لاوروف در مورد خروج نیروهای مسلح روسیه از مواضع خود در شمال اوکراین پس از مذاکرات 29 مارس بین هیئت های روسیه و اوکراین در استانبول، گفت: در آنجا روسیه خوب عمل کرد ولی تغییری در رفتار کی‌یف و منطقه چرنیگوف مشاهده نکردیم.

دیپلمات ارشد دولت روسیه در ادامه افزود: مردم در اوکراین به مدت هشت سال رنج کشیده و نئونازی‌ها آنها را از صحبت به زبان روسی منع کرده‌اند. حالا که آن نئونازی‌ها را دور انداخته‌اند و می‌گویند که اکنون ما تصمیم می‌گیریم که چه کسی این مکان را اداره کند.

در نخستین ساعات صبح پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تهاجم نظامی به اوکراین را با عنوان “عملیات نظامی ویژه” به صورت رسمی اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید