قیمت موز از کیلویی 40 هزار تومان گذشت

    کد خبر :771045

قیمت موز در روزهای گذشته افزایش آرام‌آرام خود را آغاز کرد و امروز از کیلویی 40 هزار تومان گذشت.قیمت هر کیلوگرم موز در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران 38 هزار تومان به فروش می‌رود و این محصول وارداتی در بازار تهران کیلویی بیش از 40 هزار تومان عرضه می‌شود. در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به دلیل آن که به نرخ های مصوب جور در نمی‌آید،‌از مدتها قبل موز عرضه نمی‌شود.
یک مغازه‌دار در منطقه 19 تهران به خبرنگار فارس گفت: قیمت موز بیش از اندازه گران شده و واقعا دلیل آن را نمی‌دانیم. قیمت‌ها در میدان مرکزی میوه و تره‌بار به شدت بالاست و قیمت خرده‌فروشی در مناطق شمال تهران به 50 هزار تومان هم رسیده است، اما در مناطق ضعیف‌تر مجبور هستیم با قیمت پایین‌تری بفروشیم.

موز جزو 4 میوه مجاز برای واردات است که عمدتاً از کشورهای آفریقایی وارد می‌شود.

گفته می‌شود که واردات این محصول بیشتر انحصاری است و توسط افرادی که تعداد آنها به انگشتان دست هم نمی‌رسد، وارد می‌شود. موز محصول میوه گرمسیری است و در کشور ما به صورت تجاری پرورش نمی‌یابد. از سال‌های گذشته این محصول وارد کشور شده و ذائقه مردم را به سمت این محصول عوض کرد، به طوری که اکنون این میوه با عنوان محصول لوکس در میهمانی‌ها و یا میوه مناسب برای عیادت‌ها استفاده می‌شود. کارشناسان معتقدند که خداوند هر محصولی را بر اساس منطقه و نیاز انسان‌ها خلق کرده و اگر محصولی در یک منطقه رشد نمی‌کند، مفهوم آن این است که انسان‌های آن منطقه به مواد و املاح موجود در آن میوه نیازی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید