قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۱/۲۴

    کد خبر :784703

قیمت نفت امروز کاهش داشت و بخشی از افزایش قیمت جلسات گذشته را خنثی کرد، هرچند که به دلیل کاهش تولید عرضه کنندگان عمده و امیدها به ترمیم تقاضا پس از توزیع گسترده واکسن کرونا، افت قیمت قابل توجه نبود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 42 سنت کاهش به 60 دلار و 72 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 45 سنت افت به 57 دلار و 79 سنت رسید.

موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشت: «پس از کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا قیمت نفت تقویت شده است… اما رشد ذخایر بنزین سبب شده تا این تاثیر افزایشی محدود شود.»

بر اساس آمارهای رسمی، میزان ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته برای سومین هفته متوالی شاهد کاهش بود و با 6.6 میلیون بشکه افت به 469 میلیون بشکه رسید که کمترین رشد از ماه مارس است. تحلیلگران انتظار افزایش 985 هزار بشکه ای را داشتند.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت برنت در طی 9 جلسه گذشته همواره افزایشی بوده که طولانی ترین دوره رشد متوالی از ژانویه 2019 است. روز چهارشنبه هم هشتمین روز افزایش متوالی قیمت نفت خام آمریکا بود. با این حال، برخی تحلیلگران معتقدند، قیمت ها بسیار بیش از آنچه عوامل فنی حکایت می کنند رشد کرده اند.

در معاملات اولیه امروز در بازارهای آسیایی ارزش سهام شاهد نوسان چندانی نبود، زیرا پس از انتشار آمارهای ضعیف از نرخ تورم آمریکا و اظهارات رئیس فدرال رزرو مبنی بر تایید چشم انداز ترمیم کند رشد اقتصادی، سرمایه گذاران اشتیاق چندان بالایی به انجام معاملات ندارند.

به دنبال آغاز برنامه واکسیناسیون در کشورهای مختلف و در حالی که کشورهای جهان جهت تقویت اقتصادهای خود اقدام به اجرای برنامه های محرک مالی کرده اند، قیمت نفت خام از ماه نوامبر روندی صعودی را در پیش گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید