قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۱/۰۸

    کد خبر :780328

پس از آنکه آمارهای صنعتی نشان داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته کاهش غیرمنظره ای داشته و چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان شاهد کمترین میزان رشد مبتلایان به کرونا بوده است، نفت امروز شاهد افزایش قیمت بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 23 سنت معادل 0.41 درصد رشد به 56 دلار و 14 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز برای تحویل در ماه مارس با 24 سنت معادل 0.45 درصد رشد به 52 دلار و 85 سنت رسید.

انستیتوی نفت آمریکا گزارش کرده که میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 22 ژانویه با 5.3 میلیون بشکه کاهش مواجه شده در حالی که تحلیلگران انتظار افزایش 430 هزار بشکه ای را داشته اند. اما آمارهای مربوط به ذخایر بنزین افزایش 3.1 میلیون بشکه ای را نشان می دهد که بسیار بیشتر از رقم های مورد انتظار است.

تحلیلگران موسسه آی ان جی در یادداشتی نوشتند: «کاهش ذخایر نفتی در معاملات اولیه امروز تا حدودی سبب رشد قیمت ها شده است، زیرا بازار انتظار افزایش ذخایر را داشت…در بخش فرآورده های نفتی آمارها به اندازه نفت خام امیدوارکننده نیست.»

به گزارش تسنیم، استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی گلوبال مارکتس در خصوص آخرین تحولات بازار نفت گت: «برای تجار دشوار است که در کوتاه مدت به سمت سطح قیمت بالاتری حرکت کنند، زیرا چشم انداز تقاضا در کوتاه مدت بسیار نامشخص به نظر می رسد.»

اما کاهش نگرانی ها در مورد افت شدید سفرها در طی تعطیلات سال نوی چینی به دلیل کاهش موارد ابتلا به کرونا در چین سبب شده تا قیمت ها تا حدودی تقویت شود. بر اساس آمارهای رسمی، روز چهارشنبه 75 مورد جدید ابتلا به کرونا در چین مشاهده شده که پایین ترین رقم از 11 ژانویه تاکنون است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید