قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۷/۱۲

    کد خبر :850238
قیمت جهانی نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۴ سنت رسید.

در آستانه نشست امروز گروه اوپک پلاس که ممکن است در آن در مورد افزایش یا عدم افزایش بیشتر تولید نفت تصمیم گیری شود و در حالی که اقتصاد جهانی در حال ترمیم اثرات بحران کروناست قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 24 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 79 دلار و 4 سنت رسید. قیمت نفت برنت در هفته گذشته 1.5 درصد رشد داشت و چهارمین رشد هفتگی پیاپی را تجربه کرد. قیمت نفت خام آمریکا هم پس از رشد متوالی 6 هفته ای امروز با 27 سنت معادل 0.4 درصد کاهش مواجه بود و به 75 دلار و 61 سنت رسید.

اختلال در عرضه نفت و ترمیم تقاضای جهانی سبب شده تا قیمت نفت در هفته های اخیر بالا برود و نفت برنت طی هفته گذشته برای اولین بار طی 3 سال اخیر رقم بالای 80 دلار را تجربه کند.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند، پیش بینی شتاب گرفتن رشد اقتصاد جهانی و تمرکز سرمایه گذاران بر نشست آتی اوپک پلاس سبب شده تا اشتها برای ریسک پذیری بالا برود.

گروه اوپک پلاس مرکب از اعضای سازمان کشورهای تولید کننده نفت و متحدانش قرار است بعد از ظهر امروز تشکیل جلسه بدهد. همزمان با رشد سریعتر از انتظار تقاضا در بازارهای جهانی، این گروه از سوی مصرف کنندگان برای افزایش تولید تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، اوپک پلاس در ماه جولای توافق کرده بود که حداقل تا آوریل 2022 تولید روزانه خود را هر ماه 400 هزار بشکه افزایش دهد. اما منابع آگاه می گویند اخیرا تولیدکنندگان افزایش بیشتر تولید خود را مورد بررسی قرار داده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید