قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۵/۲۷

    کد خبر :837396
قیمت جهانی نفت امروز

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز ۰.۷ درصد کاهش یافته بود، امروز با ۸ سنت معادل ۰.۱۲ درصد افزایش به ۶۹ دلار و ۱۱ سنت رسید.

در حالی که سرمایه گذاران امیدوارند با افزایش تعداد واکسینه شدگان تقاضا برای نفت در ماه های آینده افزایش یابد، قیمت نفت روز چهارشنبه پس از 4 جلسه کاهش اندکی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز 0.7 درصد کاهش یافته بود، امروز با 8 سنت معادل 0.12 درصد افزایش به 69 دلار و 11 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از افت یک درصدی در جلسه قبل، امروز با 8 سنت معادل 0.12 درصد افزایش به 66 دلار و 67 سنت رسید.

هنینگ گلویستین مدیر بخش انرژی اوراسیا گروپ در این باره گفت: «به دلیل تضعیف فعالیت های صنعتی و خرده فروشی در چین، وقوع سیل در این کشور، ترافیک سنگین در بنادر و محدودیت های وضع شده از سوی پکن بر سهمیه واردات نفت پالایشگاه های خصوصی، تقاضا برای نفت در ماه جولای افت داشته است.»

وی افزود: «در هند، تبعات شیوع گسترده سویه دلتا در اوایل امسال همچنان بر اقتصاد این کشور و تعداد سفرهای شهروندان سایه انداخته است.»

هند، سومین واردکننده بزرگ نفت جهان همچنین فروش نفت ذخایر استراتژیک خود به پالایشگاه های دولتی را آغاز کرده و این مسئله بر تقاضای این کشور برای واردات تاثیرگذار بوده است.

به گزارش تسنیم، به علاوه تقویت دلار سبب تضعیف کلی بازارهای مواد خام شده به نحوی که قیمت فلزات پایه و گرانبها نیز به انداز قیمت نفت شاهد نوسان بوده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید