قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۴/۰۷

    کد خبر :822629
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۴/۰۷

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۶ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۷۶ دلار و ۲ سنت رسید.

در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشست این هفته گروه اوپک پلاس هستند و اختلافات ایران و آمریکا بر سر احیای برجام سبب به تاخیر افتادن بازگشت نفت ایران به بازار شده است، قیمت نفت به بالاترین رقم ها از اکتبر 2018 رسیده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 16 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 76 دلار و 2 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آگوست هم امروز با 12 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 73 دلار و 93 سنت رسید.

در حالی که به دنبال رشد اقتصادی بالا و افزایش سفرهای تابستانی در نیمکره شمالی تقاضا برای مصرف انرژی رشد داشته، قیمت نفت هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافت. در همین حال همزمان با تداوم عرضه محدود نفت از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، عرضه جهانی نفت نسبت به حجم تقاضا چندان بالا نیست.

به گزارش تسنیم، اوپک پلاس در قالب توافق قبلی خود و در فاصله ماه های می تا جولای در حال بازگرداندن 2.1 میلیون بشکه از تولید روزانه نفت خود به بازار است. اوپک پلاس روز اول جولای تشکیل جلسه خواهد داد و ممکن است در ماه آگوست و همزمان با رشد قیمت ها حجم بیشتری از تولید خود را افزایش دهد.

هووی لی اقتصاددان بانک او سی بی سی سنگاپور در این باره گفت: «ترمیم تقاضا همه را غافلگیر کرده و اوپک باید به این تحول جدید واکنش نشان دهد.»

وی افزود: «ممکن است شاهد افزایش 250 هزار بشکه ای تولید اوپک پلاس از ماه آگوست باشیم.»

تحلیلگران دو موسسه ای ان زد و آی ان جی انتظار دارند تولید نفت اوپک پلاس در ماه آگوست حدود نیم میلیون بشکه افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید