قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۳/۱۸

    کد خبر :817255
قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا پس از افزایش ۰.۳ درصدی در جلسه قبل، امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۸۹۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.

در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای تورم آمریکا در اواخر این هفته هستند تا سرنخ های بیشتری در مورد زمان احتمال انقباضی تر شدن سیاست پولی بانک مرکزی این کشور به دست بیاورند، قیمت طلا در پی تضعیف دلار دیروز شاهد افزایش بود و امروز هم نوسان محدودی را تجربه کرد.

قیمت هر اونس طلا پس از افزایش 0.3 درصدی در جلسه قبل، امروز با 0.13 درصد کاهش به 1896 دلار و 80 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز با 0.02 درصد رشد به 1899 دلار و 10 سنت رسید.

پس از انتشار آمارهای ضعیف تر از انتظار از بازار کار آمریکا که سبب کاهش نگرانی ها از انقباضی شدن قریب الوقوع سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا شد، قیمت طلا روز جمعه شاهد بیش از یک درصد افزایش بود.

در حالی که احساس کلی حاکم بر بازار طلا افزایشی است، اظهارات اخیر جانت یلن، رئیس فدرال رزرو سبب شده تا جلوی رشد بیشتر قیمت ها گرفته شود.

خانم یلن روز یکشنبه گفته بود، لایحه بودجه 4 تریلیون دلاری دولت بایدن برای اقتصاد آمریکا مفید است حتی اگر به قیمت افزایش نرخ تورم و بالا رفتن نرخ بهره تمام شود.

باب هابرکورن تحلیلگر موسسه آر جی او گفت: «تحول مهمی که همه منتظرش هستند طرح فدرال رزرو در مورد انقباضی کردن سیاست پولی و تغییرات نرخ بهره است.» وی ازود، اگر فدرال رزرو طی یکی دو هفته آینده اعلام موضع نکند… می توان شاهد عبور قیمت طلا از مرز 1900 دلار بود.»

به گزارش تسنیم، شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز با 0.2 درصد کاهش همراه بود و موجب افزایش جذابیت طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید