قاچاق بار از چین و ترکیه به وسیله بارنامه جعلی

    کد خبر :970467
قاچاق بار از چین و ترکیه بارنامه جعلی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۲۴ هزار قلم انواع کالای قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۷۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه هدایت بهرامی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق در محدوده خیابان شوش شدند.

وی عنوان کرد: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش‌دستانه محرز شد یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق تحت پوشش “بار قانونی” از شهر مشهد در تهران در باربری در خیابان شوش در حال تخلیه کالای قاچاق است.

بهرامی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که متهم اقدام به پوشاندن و اختفاء کالاها با کمک گرفتن از بارنامه جعلی کرده البته پس از بازدید مشخص شد بار کامیون خارجی و بارنامه، اسناد و مدارک گمرکی ساختگی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: کالاهای کشف شده شامل مایکروفر، چمدان مسافرتی، لوازم تحریر، انواع مودم، پاوربانک، پوشاک و… همگی ساخت کشورهای چین و ترکیه در مجموع 124 هزار و 578 قلم قاچاق هستند و هیچکدام از اقلام به صورت قانونی وارد کشور نشده‌اند.

به گزارش تسنیم، این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 70 میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: با این شیوه و شگرد قاچاقچیان حرفه‌ای برای قاچاق و فرار از دست قانون و عدم پرداخت حق و حقوق دولتی اقدام به قاچاق کالا می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید