فواید شگفت‌انگیز پیاز برای بانوان

  • آرشیو
  • جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲
    کد خبر :821864
فواید شگفت‌انگیز پیاز برای بانوان

شاید با شنیدن کلمه پیاز یاد پوست گرفتن آن و اشک ریختن بیفتید اما پیاز به غیر از درآوردن اشک شما فواید بسیار دیگری هم دارد. در ادامه به بررسی این فواید خواهیم پرداخت.

جلوگیری از پوکی استخوان

دانشمندان کشف کرده‌اند که ترکیبی در پیاز وجود دارد که از شکستن استخوان‌های بدن جلوگیری می‌کند. قطعا این خبری خوب برای زنانی است که در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارند.

بهبود سرماخوردگی

اگر قبلاً سرما خورده‌اید یا می‌خواهید از آن جلوگیری کنید، به اندازه مساوی آب پیاز و عسل را مخلوط و چهار قاشق چایخوری در روز مصرف کنید. این ترکیب باعث از بین رفتن مخاط می‌شود و همچنین یک پیشگیری فوق العاده است.

سلامت مو و پوست

مو

مطالعاتی انجام شده است که نشان می‌دهد آب پیاز می‌تواند باعث رشد مجدد موها شود. دو بار در هفته آب پیاز را به مدت حداقل دو ماه به پوست سر بمالید تا شاهد رشد مجدد موهایتان باشید.

اگر دچار شوره سر یا خارش پوست سر هستید می‌توانید آب یک عدد پیاز را با مقدار مساوی روغن نارگیل مخلوط کنید و روی پوست سر و موها بمالید.

پوست

پیاز سرشار از ویتامین‌های A ، C و E است بنابراین خوردن آن و همچنین استفاده مستقیم روی پوست فواید بسیاری دارد. می‌توانید آب یک پیاز را بگیرید و از آن برای ماساژ صورت خود استفاده کنید. این کار باعث افزایش گردش خون و درخشش پوست شما خواهد شد.

خواص ضد باکتری و ضد التهاب پیاز می‌تواند به درمان آکنه کمک کند. اگر صورتتان جوش دارد به اندازه مساوی آب پیاز و روغن زیتون خالص را مخلوط کنید و این ترکیب را روی صورت ماساژ دهید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند. این کار را سه بار در هفته انجام دهید. برای برخی از افراد، این روش خیلی بهتر از داروهای شیمیایی آکنه را درمان می‌کند.

منبع: خراسان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید