فضای امنیتی شدید در سبزه میدان و فردوسی

  • سیاسی
  • دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۰۱
    کد خبر :335644

بعد از تشدید التهاب در بازار ارز و سکه و ثبت رکوردهای عجیب و نجومی در این بازار، بار دیگر ماموران لباس شخصی به جمع دلال‌ها رفته‌اند.
به گزارش تسنیم، بازار طلا و ارز چند هفته ای است که هر روز با یک قیمت جدید مواجه می شوند و ادامه این روند موجب شد تا دیروز قیمت سکه از 4 میلیون تومان هم عبور کند و تا 4 میلیون و 400 هزار تومان هم پیش رود.

سکه به تازگی پیشتاز افزایش قیمت شده و به سایر بازارها از جمله ارز جهت می دهد؛ افزایش قیمت سکه، افزایش قابل توجه دلار و یورو و سایر ارزهای معتبر را نیز به همراه داشت.

دلار در بازار غیررسمی دیروز و امروز با نرخ های عجیب و غریبی معامله می شود؛ این وضعیت البته برای یورو و پوند و درهم نیز حاکم است.

بانک مرکزی البته با صدور اطلاعیه ای بعد از ثبت رکوردهای نجومی سکه و ارز اعلام کرد: “تحولات اخیر در بازار ارز و طلا که عمدتا ناشی از توطئه دشمنان و در راستای ایجاد التهاب در اقتصاد و سلب آرامش روانی از مردم است به دقت زیر نظر است.

تحولات غیرعادی اخیر در بازار ارز و طلا تناسبی با واقعیات اقتصادی و توان ارزی کشور ندارد.

برنامه های مقتضی و رویکردهای جدید برنامه اعلامی رئیس کل جدید در دست تهیه است که ظرف روزهای آینده عملیاتی و اطلاع رسانی لازم را در این خصوص به عمل خواهد آمد.”

از صبح امروز قیمت ها در بازار ارز نسبت به دیروز حدود 200 تومان ارزان شده است ولی بازهم دلال ها در کوچه و پس کوچه ها از قیمت های دلبخواهی استفاده کرده و مردم را در شرایطی قرار می دهند که مجبور به خرید شوند.

یکی از فعالان بازار ارز می گوید: دلال ها هر قیمتی دلشان بخواهد برای فروش ارز اعلام می کنند و مردم مجبور هستند برای تامین نیاز ارزی شان با قیمت های اعلامی آنها معامله را انجام دهند.

با نجومی شدن قیمت ها در بازار طلا و ارز خبر رسیده که فضای بازار از صبح امروز برای دلال ها امنیتی شده است.

ماموران نیروی انتظامی با لباس شخصی به بازار سبزه میدان رفته و اجازه کوچکترین حرکتی به دلال های سکه نمی دهند.

دلال ها می گویند حتی نمی توانیم با یکدیگر در سبزه میدان صبحت کنیم چه رسد به اینکه قیمتی درباره سکه بدهیم.

فعالان بازار می گویند هم اکنون هیچ قیمتی در بازار ارز و سکه وجود ندارد چون حتی اجازه صحبت کردن به دلال ها داده نمی شود.

برخی از افراد از دستگیری حدود 20 دلال ارزی در حاشیه خیابان فردوسی خبر میدهند؛ گفته می شود ماموران با لباس شخصی در خیابان فردوسی و بازار سبزه میدان درحال شناسایی دلال ها هستند و کوچکترین تحرک دلال ها موجب دستگیری شان می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید