فروش یک قایق لوکس به قیمت 650 هزار دلار در دنیای متاورس

    کد خبر :866201

بحث متاورس این روزها داغ شده و بسیاری قصد دارند در این دنیای مجازی که می‌تواند روزی جهان واقعی ما را در بر گیرد، سرمایه‌گذاری کنند. حال یک فرد در پلفترم متاورس Sandbox سرمایه‌گذاری را به سطح جدیدی رسانده و یک قایق تفریحی فوق لوکس را با قیمت 650 هزار دلار خریده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_Sandbox یک جهان مجازی است که بازیکنان می‌توانند در آن وسایل مورد نیاز خود را بسازند، مالک آن‌ها باشند و از تجربه گیمینگ خود پول دربیاورند. یک بازیکن برای این قایق تفریحی که Metaflower Super Mega Yacht نام داشته و امکاناتی مانند هلی پد، استخر و … دارد، 650 هزار دلار پرداخته است.

این قایق تفریحی لوکس توسط Republic Realm که فعالیت گسترده‌ای در خرید فروش NFT، سرمایه‌گذاری و اکوسیستم سازی در متاورس دارد، طراحی شده تا بر اساس ادعای سایت Bussiness Insider، به گران‌ترین NFT فروخته شده در جهان Sandbox تبدیل شود.

باید به این نکته اشاره کنیم که چند هفته پیش نیز یک قطعه زمین دیجیتالی در متاورس Decentraland به قیمت 2.5 میلیون دلار به فروش رفت. شرکت‌های فعال در زمینه متاورس در سال‌های اخیر سعی داشته‌اند تا از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود برای هرچه نزدیک‌تر کردن زندگی مجازی و واقعی کاربران استفاده کرده و برای خود فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تبلیغاتی و اجتماعی تازه ایجاد نمایند.

این جهان‌های مجازی به غیر از شرکت‌ها بزرگ فناوری و صاحبان اکوسیستم، قرار است برای کاربران خود نیز امکان کسب درآمد بیافرینند و به آن‌ها اجازه خلق آثار جدید و فروش یا معاوضه آن‌ها با آیتم‌های مجازی یا حتی واقعی را بدهند. می‌توان گفت متاورس در حال حاضر به تجربه‌ای ترکیبی از گیمینگ و سرمایه‌گذاری محدود شده و از آن به عنوان راهی برای جابه‌جایی توکن‌ها و ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین استفاده می‌شود.

با این حال عده‌ای متاورس را بیشتر از گیمینگ و نقل و انتقال NFT می‌بینند و امید دارند که اکوسیستم‌های مجازی روزی بتوانند به عنوان یک نسخه سه بعدی از اینترنت، به غنی‌تر شدن زندگی دیجیتال ما کمک کنند. با این حال هنوز در مورد طبیعت متاورس سوال‌های زیادی باقی‌مانده و برای رسیدن به جواب، باید سرنوشت اکوسیستم‌هایی مانند Sandbox و Decentraland را به دقت زیر نظر گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید