فرمول فروش پروژه‌های مسکن ملی تهرانسر مشخص شد

    کد خبر :860767
فرمول فروش پروژه‌های مسکن ملی تهرانسر مشخص شد

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران درباره فرمول محاسبه پروژه‌های مسکن ملی تهرانسر گفت: طبق قراردادی که منعقد شده بعد از آنکه پروژه به پیشرفت فیزیکی مناسبی رسید باید به تایید اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برسد و بعد از آن میزان سهام‌های این پروژه مشخص می‌شود.

خلیل محبت خواه با بیان اینکه پروژه‌های مشارکتی تهرانسر در قالب مشارکت بین اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و سازنده ساخته می‌شود و در حال حاضر میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۴۰ درصد رسیده و با توجه به پیگیری‌هایی که انجام داده ایم، توانسته ایم سرعت اجرای آن را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: طبق قراردادی که منعقد شده از طریق مزایده سهام اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به افرادی که واجد شرایط هستند، واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر برای ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن برای پروژه‌های مسکن ملی تهرانسر تصمیمی گرفته نشده است، گفت: این پروژه‌ها دارای تسهیلات خاصی است و از طریق بانک به متقاضیان آن‌ها واگذار می‌شود.

او با اشاره به اینکه در پروژه تهرانسر اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای ۲ هزار واحد برنامه ریزی کرده است، بیان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی ۹۰۰ واحد آغاز شده و برای یک هزار و ۱۰۰ واحد پروژه هم برنامه ریزی برای اجرای پروژه در حال انجام است که به زودی برنامه‌های آن‌ها شروع می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در استان تهران تا ۱۵ آبان ماه ۱۶۷ هزار و ۴۱۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران ثبت نام کرده اند، اضافه کرد: سهمیه طرح نهضت ملی مسکن در تهران برای شهرهای اسلام شهر، پاکدشت، پیشوا، رباط کریم، ورامین، بومهن، دماوند، رودهن، فیروزکوه و شهرهای جدید هشتگرد، شهر جدید پرند و شهر جدید ایوانکی است.

او ادامه داد: در داخل شهر تهران برنامه‌ای برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نداریم و سهمیه شهر تهران شامل شهرهای جدید هشتگرد، پرند، ایوانکی، رباط کریم و پاکدشت است.

محبت خواه بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای اجرا و تکمیل سرانه‌های این ۲ هزار واحد در تهرانسر است چرا که زمانی که جمعیت ۲ هزار واحدی در یک منطقه قرار می‌گیرد، باید تمامی سرانه‌های آن از جمله مراکز آموزشی، وزشی، بهداشتی کلانتری در این منطقه تکمیل شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران همچنین درباره آخرین وضعیت بافت‌های فرسوده در تهران هم گفت: اجرای پروژه نوسازی بافت‌های فرسوده در حال مطالعه توسط مشاوران ماست و محل‌های هدف هم برای اجرای این پروژه‌ها شناسایی شده است.

او ادامه داد: طرح نوسازی بافت‌های فرسوده با همکاری شرکت بازآفرینی شهری و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و شهرداری تهران در حال انجام است و اقدامات بسیار خوبی در این بخش انجام می‌شود.

محبت خواه با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان پروژه‌های مسکن ملی و همچنین طرح نهضت ملی مسکن اجازه تبلیغات در سایت‌های غیر مجاز را ندارد، گفت: هر گونه اطلاع رسانی و هرگونه واگذاری خرید و فروش امتیاز و سایر تبلیغات مربوط به پروژه‌ها در سایت‌های به جز سازمان ملی مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران غیر قانونی است و به تمامی متقاضیان توصیه می‌شود به هیچ عنوان فریب تبلیغات این سایت‌ها را نخورند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این مقام مسئول تصریح کرد: در صورتی که متقاضیان از این سایت‌ها اقدام به خرید امتیاز و یا واحدی کنند به طور قطع متضرر خواهند شد؛ بنابراین به این افراد توصیه می‌شود که برای خودشان دردسر ایجاد نکنند و هیچ مبلغی پرداخت نکنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید