غرق مصنوعی و آزار جنسی «لجین الهذلول» در زندان عربستان

    کد خبر :747856

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی با عنوان «جهنم هر روز فعال زن سعودی در زندان» نوشت: لجین الهذلول فعال زن سعودی در شرایط جهنمی در زندان عربستان بسر می‌برد و مجبور شده است در اعتراض به این شرایط از چند هفته قبل دست به اعتصاب غذا بزند.

بر اساس این گزارش، لینا خواهر لجین اعلام کرد که شرایط جسمی وی بسیار وخیم بوده و هر روز هم بدتر می‌شود.

ایندیپندنت در این گزارش نوشت که باید هر چه سریعتر لجین از زندان عربستان سعودی آزاد شود چرا که وی در این زندان تحت شکنجه قرار گرفته است. او تنها خواهان حق زنان برای رانندگی در عربستان شده بود، اما چندی بعد در مه ۲۰۱۸ به همراه چند فعال زن سعودی دیگر بازداشت شد. لجین الهذلول با وجود شرایط بد جسمی اش در سایه اعتصاب غذا، از هشت ماه قبل تاکنون در سلول انفرادی بسر می‌برد.

هنوز معلوم نیست که محاکمه لجین در چه تاریخی انجام می‌شود و تا آن زمان، این فعال زن سعودی در سلول انفرادی باقی خواهد ماند. نهاد‌های حقوق بشری اعلام کرده اند که لجین در زندان عربستان سعودی با جریان برق و اذیت و آزار جنسی، شکنجه شده است. وی حتی در معرض شکنجه از نوع غرق مصنوعی قرار گرفته است.

پیش از این ولید، برادر این فعال زن عربستانی در صفحه توئیتر خود نوشته بود: مقامات امنیتی با لجین در زندان دیدار کردند و از او خواستند توافقی را امضا کند که به موجب آن در مقابل دوربین هرگونه ادعای شکنجه و آزار جنسی را تکذیب کند و او در مقابل این کار آزاد می‌شود.

به گزارش دانشجو،این در حالی است که عفو بین‌الملل با انتقاد از رفتار مقامات سعودی با فعالان حقوق بشر اعلام کرده بود که علت بازداشت لجین الهذلول مشخص نیست و در دوران بازداشت به او اجازه گرفتن وکیل یا تماس با خانواده‌اش داده نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید