عوارض مصرف خودسرانه قطره‌های چشمی نفازولین

    کد خبر :380066

دبیر علمی پرستاری هشتمین کنگره چشم‌ ایران نسبت به مصرف خودسرانه قطره‌های چشمی نفازولین هشدار داد و گفت: استفاده مداوم از این قطره چشمی سبب خشکی و قرمزی مداوم چشم می‌شود.

لیلا غیاثیان، اظهار داشت: این بخش در دو قسمت برگزار شده که از ۸ صبح تا ۱۰:۳۰ و از ۱۰:۳۰ تا ۱۲ ظهر تقسیم‌بندی شده و در بخش اول مباحث علمی پزشکی و پرستاری و مراقبت‌های قبل و بعد جراحی به صورت تئوری و عملی ارائه می‌شود.

وی افزود:‌ در بخش دوم موضوع پزشک قانونی در پرستاری مطرح شده و از تیم پزشکی قانونی بیمارستان رسول اکرم دعوت شده تا موضوع خطاهای پرستاری در حوزه بیماری‌های چشم را مطرح و از بروز آن هرچه بیشتر بتوان جلوگیری کرد.

به گزارش مهر، غیاثیان در ادامه نسبت به عوارض استفاده خودسرانه قطره‌های چشمی نفازولین هشدار داد و گفت: این مسئله که متأسفانه توسط داروخانه‌ها نیز بدون پذیرش نسخه ارائه می‌شود می‌تواند سبب خشکی و قرمزی دائمی چشم شود؛ چراکه این قطره چشمی حاوی موادی بوده که رگ‌های چشم را تنگ می‌کند، بنابراین چشمان قرمز را در اثر التهاب سفید کرده ولی بعد از استفاده مداوم برعکس عمل کرده و افراد تصور می‌کنند هرچه بیشتر این قطره‌ها را استفاده کنند مشکل رفع می‌شود درحالی‌که بدتر خواهد شد.

بیست و هشتمین کنگره بین المللی چشم ایران از ۲۱تا ۲۴ آبان ۹۷ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید