عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان به شرط انعقاد توافق تسلیحاتی

    کد خبر :764890

به‌رغم انکار ریاض نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولیعهد سعودی با یکدیگر دیدار کردند و طی این دیدار یک توافق تسلیحاتی مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، روزنامه جوروزالم پست خبر داد که به‌رغم انکار ریاض، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی با یکدیگر دیدار کردند و طی این دیدار یک توافق تسلیحاتی مورد بحث قرار گرفت.

این روزنامه گزارش داد طی این دیدار که در شهر نئوم در ساحل دریای سرخ صورت گرفته و «آوی بلوث»، دستیار نظامی او و همچنین «یوسی کوهن»، رئیس موساد و «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا نیز در آن حضور داشتند.

در گزارش این روزنامه آمده است که توافق عادی‌سازی روابط میان دو طرف «دور از دسترس» نیست و فروش تسلیحاتی از جمله جنگنده‌های اف-۳۵ از شروط این عادی‌سازی مطرح شده است.

بنا به گزارش جوروزالم پست، ریاض همچنین برای خرید خودروهای نظامی، باتری‌های سامانه دفاع موشکی و سیستم‌های مداخله الکترونیکی و رادار ابراز علاقع کرده است. همچنین بنا به این گزارش، خرید پهپاد ریپر ام‌کیو-۹ نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

یک مقام حزب لیکود پیشتر این دیدار را تایید کرد، اما وزیر خارجه عربستان هرگونه دیدار ولیعهد این کشور با مقام‌‌های صهیونیستی را رد کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید