طلا گران شد

    کد خبر :823855
طلا گران شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۱۷۷۸ دلار و ۳۵ سنت رسید.

به دنبال نگرانی ها در مورد گسترش سویه هندی ویروس کرونا در کشورهای جهان و در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای بازار کار آمریکا هستند که نتایج آن می تواند بر زمان تغییر سیاست پولی فدرال رزرو تاثیر بگذارد، قیمت طلا روز جمعه شاهد اندکی افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۱۷۷۸ دلار و ۳۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت هم با ۰.۰۹ درصد رشد به ۱۷۷۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ تحلیلگر بازارهای مالی در موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «گسترش گونه دلتای ویروس کرونا در حال تقویت قیمت طلاست زیرا شیوع نوع جدید بیماری می تواند ترمیم اقتصاد جهانی را به تعویق بیاندازد… (اما) چشم انداز میان مدت قیمت طلا همچنان کاهشی است زیرا با احتمال آغاز انقباضی شدن سیاست های پولی مواجهیم.»

شیوع سویه مسری تر ویروس کرونا سبب شده تا کشورهای آسیایی و اروپایی برنامه های بازگشایی اقتصادی خود را فعلا متوقف کنند. کاخ سفید هم گفته تیم های ویژه ای را به مناطق اصلی شیوع کرونا در سراسر کشور اعزام خواهد کرد.

تمرکز اصلی سرمایه گذاران اکنون معطوف آمارهای بازار کار این کشور است که قرار امروز منتشر شود و احتمالا نشان خواهد داد که در ماه گذشته ۶۹۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است. به گفته یانگ، در صورتی که این گزارش نشان دهد یک میلیون شغل یا بیشتر ایجاد شده، روند تغییر سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و افزایش نرخ بهره شتاب بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم های ۳ ماه اخیر تثبیت شده و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید