طرح اولیه‌ی تویوتا GR86 تیونینگ HKS رونمایی شد

    کد خبر :817667
طرح اولیه‌ی تویوتا GR86 تیونینگ HKS رونمایی شد

تیونر ژاپنی HKS از طرح اولیه نسل دوم خودروی اسپرت تویوتا GR 86 مجهز به کیت سوپرشارژ با قدرت بیش از ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۲۴۹ نیوتن‌متر به همراه قطعات آیرودینامیک رونمایی کرد.

تویوتا چند ماه پیش از نسل دوم خودروی اسپرت ۸۶ رونمایی کرد و اکنون یکی از معتبرترین شرکت‌های تیونینگ خودرو ژاپن، از برنامه ارتقای آن خبر می‌دهد. به گزارش موتوروان، طرح اولیه و مفهومی تویوتا GR 86 شرکت HKS بدنه تهاجمی‌تری را نشان می‌دهد که دارای بال عقب بسیار بزرگ و قطعات آیرودینامیک اضافه برای این خودروی اسپرت است.

دقیقاً مانند مدل قبلی، تویوتا ۸۶ جدید در حال تبدیل شدن به خودرویی محبوب در بین تیونرها است و HKS اشتیاق فراوانی برای ارائه پیش‌نمایش اولیه آن دارد. رینگ‌های سفارشی و سیستم تعلیق ارتقاءیافته در فهرست کارهای HKS قرار دارند و همچنین سیستم اگزوز سبک‌وزن احتمالاً زمینه را برای افزون چند اسب بخار اضافی به قدرت پیشرانه آماده می‌کند. در داخل کابین، صندلی‌های سطلی برند براید (Bride)، پشتیبانی جانبی بیشتری ایجاد می‌کنند.

نکته‌ی جالب توجه در بسته جدید HKS، کیت سوپرشارژر است که می‌تواند خروجی پیشرانه چهار سیلندر را به بیش از ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتن‌متر گشتاور برساند. تویوتا GR 86 اکنون ۲۳ اسب بخار قدرت و ۳۸ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر از مدل قبلی خود دارد. متخصصان بازار خدمات پس از فروش خودرو مشتاق پیشرانه جدید ۲٫۴ لیتری تویوتا GR 86 هستند تا پتانسیل آن را برای تیونینگ کشف کنند.


HKS به لطف استفاده از سیستم سوپرشارژر GT2 توانست میزان خروجی پیشرانه کوچک‌تر ۲ لیتری نسل اول تویوتا ۸۶ را به ۲۹۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۶ نیوتن‌متر گشتاور برساند. منطق به ما می‌گوید پیشرانه‌ی اصلاح‌شده حداقل با جعبه‌دنده استاندارد ۶ سرعته دنده دستی کار خواهد کرد، همچنین این تیونر احتمالاً سعی در پاسخگویی به کسانی دارد که به جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته علاقه دارند.

احتمالاً مشتقات احتمالی GR 86 که توسط تویوتا تولید شده‌اند، سیستم سوپرشارژ را شامل نمی‌شوند زیرا کوپه محرک عقب تویوتا می‌تواند جای پای سوپرا قدم بگذارد. نسخه پایه این خودرو ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ ارائه می‌دهد و منطق به ما می‌گوید که برای جلوگیری از افزایش بیش از حد توان، همیشه بین این دو شکاف وجود خواهد داشت.

به گزارش زومیت، مالکان باید برای افزودن قدرت بیشتر که برای خودروی سوبارو BRZ نیز در دسترس خواهد بود، بار دیگر به صحنه بازار خدمات پس از فروش اعتماد کنند. سوبارو اکنون برخی از قطعات بصری اسپرت را با برند STI برای نسخه JDM این خودروی اسپرت با قیمت مناسب عرضه کرده که دارای رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی BBS و بال عقب فیبر کربنی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید