ضربه بحران جهانی تراشه به شرکت خودروسازی رنو

    کد خبر :855296
ضربه بحران جهانی تراشه به شرکت خودروسازی رنو

شرکت فرانسوی رنو روز جمعه اعلام کرد که کاهش تولید این خودروساز در سال 2021 به دلیل کمبود جهانی تراشه بسیار بیشتر از پیش بینی‌های قبلی خواهد بود، اما به لطف قیمت بالای خودرو و کاهش هزینه، چشم‌انداز سود خود را حفظ کرد.

کلوتلاید دلبوس، مدیر مالی رنو طی اظهاراتی خطاب به تحلیلگران تأکید کرد که وسعت دید این خودروساز در مورد کمبود تراشه در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی “هنوز بسیار کم است چرا که اطلاعاتی که از تامین کنندگان می‌رسد بسیار غیر قابل اعتماد هستند.

هنگامی که از او در مورد سایر مواد اولیه سؤال شد، او گفت که رنو کمبودی را مشاهده نمی‌کند اما با افزایش قیمت برخی مواد اولیه مواجه است.

کمبود تراشه که در همه قسمت‌های خودرو از سنسورهای ترمز گرفته تا فرمان برقی و سیستم‌های سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرند، خودروسازان سراسر جهان را به کاهش یا توقف تولید سوق داده و قیمت خودرو را افزایش داده است.

رنو مانند همتایان خود، تولید را بر روی مدل‌های سودآورتر متمرکز کرده است.

این خودروساز فرانسوی اعلام کرد که کاهش تولید این شرکت در سال جاری نزدیک به 500 هزار دستگاه خودرو یا بیش از دو برابر پیش بینی قبلی خواهد بود. اوایل ماه سپتامبر این شرکت پیش بینی کرده بود که کاهش تولید حدود 220 هزار دستگاه خواهد بود.

منابع نزدیک به این شرکت به رویترز گفتند که ضرر ناشی از کاهش تولید در این هفته بسیار بیشتر از پیش بینی قبلی خواهد بود.

شرکت رنو اعلام کرد که میزان سفارشات دریافتی برای تولید خودرو تا پایان سپتامبر به بالاترین حد خود در 15 سال اخیر رسیده است و معادل 2.8 ماه می‌باشد.

به گزارش تسنیم، این خودروساز اعلام کرد موجودی وسایل نقلیه از 470 هزار دستگاه در سال گذشته به 340 هزار دستگاه در پایان سه ماهه سوم کاهش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید