صنعت نشر کشور باید از ظرفیت نمایشگاه های جهانی بهره مند شود

    کد خبر :249147

فعال عرصه نشر گفت: صنعت نشر کشور با توجه به توانمندی ها و قابلیت ها در محتوا و همچنین تصویرگری می تواند از فرصت نمایشگاه های بین المللی کتاب به عنوان ویترین و بستری جهت ورود به بازارهای نشر در جهان بهره مند شود.

مجید جعفری اقدم درباره لزوم حضور نشر ایران در رویدادهای بین المللی از جمله نمایشگاه های بین المللی کتاب افزود: نمایشگاه های بین المللی از جمله رویدادهای فرهنگی مهم هستند که با هدف بسترسازی برای تعامل بیشتر عوامل نشر از کشورهای مختلف برگزار می شود.
وی یکی از اهداف برپایی نمایشگاه های بین المللی کتاب را ایجاد و بسط همکاری های مشترک در حوزه نشر بویژه در زمینه مبادلات رایت کپی، ترجمه کتاب و همکاری در خلق و تولید آثار عنوان کرد و گفت: یکی از الزامات و مقدمات رسیدن به تعاملات و همکاری های اقتصادی بین المللی در بازارهای نشر بین الملل، حضور قاعده مند و منطبق با استانداردهای شرکت در نمایشگاه های بین المللی کتاب است.
رییس آژانس ادبی و ترجمه پل ادامه داد: عوامل نشر که می خواهند به تعاملات در اقتصاد نشر جهان ورود پیدا کنند باید هم خود قابلیت و توانمندی های لازم برای حضور در عرصه های بین المللی نشر را کسب کنند و هم آثاری را که می خواهند در این بازار عرضه کنند متناسب با ذائقه و سلیقه مخاطبین در بازارهای هدف باشد.
وی ادامه داد: صنعت نشر ایران با توجه به توانمندی ها و قابلیت ها در محتوا و همچنین تصویرگری می تواند از فرصت نمایشگاه های بین المللی کتاب بعنوان ویترین و بستری جهت ورود به بازارهای نشر در جهان بهره مند شود.
به گزارش ایرنا ، این فعال عرصه نشر افزود: برخی عوامل نشر که برای ادامه حیات در داخل نیازمند حمایت های دولتی هستند، برای حضور در نمایشگاه های بین المللی کتاب نیز به این حمایت نیازمند دارند از این رو دولت ها باید تلاش کنند با فراهم آوردن فضا و تسهیلات حضور عوامل نشر خود در رویدادهای بین المللی، نشر را حمایت کنند.
جعفری اقدم با بیان اینکه حضور نشر ما در رویدادهای بین المللی بیشتر به حضور در نمایشگاه های بین المللی کتاب محدود می شود و در عرصه ها و رویدادهای دیگر مثل جوایز ادبی اغلب غایب هستیم، گفت: عمر حضور جدی ما در نمایشگاه ها نیز چندان طولانی نیست و شاید به اواخر دهه 70 برگردد البته قبل از آن برخی موسسات فرهنگی و نشر دولتی اغلب در قالب غرفه های رایزنی های فرهنگی ایران در کشورهای خارجی و یا موسسات اقماری وابسته به دولت مثل انتشارات الهدی، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و عمدتا با هدف تبلیغی در نمایشگاه ها شرکت می کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید