صندوقچه گنج عتیقه‌فروش آمریکایی پیدا شد

    کد خبر :720872

مردی ناشناس موفق شد، صندوقچه‌ای پر از طلا و جواهر را پیدا کند بیش از ده سال پیش یک کلکسیونر عتیقه آن را در گوشه‌ای از کوهستان راکی پنهان کرده بود.

صندوقچه برنزی که همراه محتویاتش ۹ کیلوگرم وزن داشته ساخت قرن ۱۳ میلادی است. در این صندوقچه، سکه‌های طلای کمیاب، جواهرات قدیمی با سنگ‌های یاقوت، زمرد، الماس، مجسمه‌های عتیقه، آینه‌ طلای ماقبل تاریخ و چهره‌های کنده شده بر سنگ یشم وجود داشت. ارزش محتویات صندوقچه بیش از یک میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

فارست فن، کلکسیونر عتیقه، که حالا ۸۹ سال سن دارد بیش از ده سال پیش این صندوق را پنهان کرده بود و نشانی گنج را در شعری ۲۴ سطری پنهان کرده بود که در کتاب زندگی‌نامه او منتشر شده بود. او ۹ نشانه برای پیدا کردن این گنج در اختیار مردم گذارده بود.

آقای فن گفته که از هویت یابنده گنج مطلع نیست اما آن فرد عکس‌هایی از صندوقچه‌اش برای او فرستاده که آقای فن را به یقین رسانده که گنج پیدا شده است.

افراد بسیاری به شوق یافتن این گنج به کوهستان‌های راکی رفته بودند. آقای فن پیش‌بینی می‌کند که حدود ۳۵۰ هزار نفر به دنبال یافتن این گنج راهی ایالت نیومکزیکوی آمریکا شده‌اند. او گفته بود که یکی از اهدافش از پنهان کردن این صندوقچه دعوت مردم به حضور در طبیعت بوده است.

به نوشته بی بی سی، گزارش شده که بسیاری، کار و زندگی خود را رها کرده و به جست‌وجوی صندوقچه رفته‌اند و چند نفری هم جانشان را در این راه از دست داده‌اند. آخرین آنها حدود سه ماه پیش بود.

آقای فن به کسانی که در این مسابقه شرکت کرده بودند تبریک گفت. او در پاسخ به خبرنگار روزنامه محلی که از او پرسیده بود چه احساسی دارد گفته: «دقیقا نمی‌دانم. کمی خوشحالم. کمی هم غمگینم که تعقیب تمام شد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید