صندلی روابط عمومی ایران خودرو، سرگردان میان مدیران متعدد/ ساختاری که از پای بست ویران است، با تغییر مدیر روابط عمومی آباد نمی شود

    کد خبر :755429

در شرایطی که به واسطه مشکلات اقتصادی موجود و آشفتگی شدید بازار و خصوصا بازار خودرو، هر شرکت تولیدی بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش و ثبات مدیریتی است، مشاهده می شود که در برخی مجموعه های تولیدی رویه های دیگری در جریان است. مثل شرکت عریض و طویل ایران خودرو که مدیران ارشدش تصور می کنند برای حل مشکلات بزرگ و کوچک باید پیوسته مدیران روابط عمومی را تغییر داد.

بازتاب–، شرکت ایران خودرو در طول سال و ماه های گذشته چندین بار در سمت مدیریت روابط ارتباطات و امور بین الملل خود شاهد تغییر و تحول بوده است و از قرار معلوم مدیران ارشد این مجموعه بنا ندارند، این حوزه مدیریتی به نوعی ثبات و آرامش دست یابد.

این را می توان از تغییر و تحولات مکرری دریافت کرد که به ویژه در ماه های گذشته مدیرعامل ایران خودرو در این حوزه مدیریتی رقم زده و به فاصله اندکی مدیران را عزل و نصب می کند.

هنوز شش ماه از انتصاب« فرشاد مقیمی» به سمت مدیرعاملی ایران خودرو در شهریور ماه 1398 نگذشته بود که وی «مرتضی آقایی» را از سمت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل ایران خودرو کنار گذاشت و «محمدرضا انواری» را جایگزین وی کرد.

این تغییر و تحول بیش از 4 ماه طول نکشید و بعد از این نیز آقای مدیرعامل با عزل «مرتضی انواری» «مهدی افهمی» را بر کرسی ارتباطات ایران خودرو نشاند.

مرتضی آقایی محمدرضا انواری مهدی افهمی احد میرزایی
سوابق و مدت زمان مدیریت
در مجموع 27 ماه

(فقط 6 ماه از آن در زمان مدیرعامل جدید بوده است)

فوق لیسانس مدیریت اجرائی 

ریاست اداره های روابط عمومی و فناوری ارتباطات ایران خودرو

5 ماه

دکترای علوم ارتباطات

ریاست مرکز روابط عمومی وزارت صمت، دبیر شورای اطلاع رسانی وزارت صمت، ریاست شورای سیاست‌گذاری تبلیغات و اطلاع‌رسانی صنایع و معادن، ریاست اداره اطلاع‌رسانی ایران خودرو

تقریبا 4 ماه

فعالیت رسانه ای در معاونت سیاسی و سایر رسانه های وابسته صدا و سیما

از 14 مهر تا کنون

دانش آموخته علوم ارتباطات

مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، مدیر ارتباطات سازمان ها و شرکت هایی مانند سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،سایپا، ایساکو،‌ بیمه مرکزی و…

علی رغم اینکه تصور می شد این تغییر حداقل چند سالی پابرجا باشد و دیگر شاهد تغییر جدید در این سمت نباشیم، اما چند روز پیش بازهم مدیریت ارتباطات ایران خودرو شاهد تغییر جدیدی بود که سبب شد «احد میرزایی»، جایگزین «مهدی افهمی» شود؛ تغییر جدیدی که اثبات کرد مدیریت ارشد ایران خودرو بنا ندارند در این حوزه مدیریتی ثبات و آرامش نسبی حکم فرما شود.

به ویژه به این دلیل که در رابطه با این تحولات حرف و حدیث های فراوانی در محافل مربوطه ایجاد شده و برخی عقیده دارند این رویدادها بی ارتباط با تغییر و تحولات جدیدی که در راس وزارت صمت محقق شده است، نیست و گویا وزارت صمت به دنبال مهره چینی های جدید در دو غول بزرگ خودروسازی است.

البته برخی نیز قائل به این هستند که مدیران پیشین موفق نشده اند رضایت آقای مدیرعامل را از مدیریت ارتباطات شرکت فراهم کنند و مقیمی در پی آن است تا با این تغییرات به آنچه که مطلوب نظر خودش می باشد، دست یابد.

با این همه آنچه که در این میان چندان به آن توجه نمی شود خسارتی است که در پی چنین تحولاتی به مجموعه ایران خودرو وارد می شود و زمان و انرژی فراوانی صرف چنین تغییراتی می شود.

از قرار معلوم مدیرعامل جدید ایران خودرو تصور می کند مقصر مشکلات بزرگ و کوچکی که در این مجموعه وجود دارد، مدیران روابط عمومی هستند و با تغییر آنها می توان به حل مشکلات کمک کرد.

تصوری به غایت اشتباه که می دانیم درست نیست و مشکلات ایران خودرو ریشه های دیگری دارند.

در این میان نکته نگران کننده این است که این نوع تصمیمات آقای مدیر عامل به سایر ساختار های ایران خودرو نیز سرایت کند و این شرکت را با چالش های جدی تر مواجه نماید.

با این همه مادامی که اینگونه تدابیر در شرکت بزرگی چون ایران خودرو وجود دارد، نمی توان انتظار تغییر و تحول مثبت آنچنان که مطلوب جامعه است، را داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید