صدور مجوز بازگشایی مدارس برای ۳ گروه از دانش‌آموزان

    کد خبر :853139
صدور مجوز بازگشایی مدارس برای ۳ گروه از دانش‌آموزان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب فضا و رعایت نکات بهداشتی از ملزومات بازگشایی مدارس است، درباره روند بازگشایی مدارس از ابتدای مهر تاکنون توضیح داد.

علیرضا کمرئی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خودش را در مهر آغاز کرد.

وی افزود: با توجه به بهبود شرایط واکسیناسیون در کشور و شتاب گرفتن آن، کاهش نگرانی‌ خانواده‌ها، ضرورت انجام فعالیت‌های آموزشی و تربیتی حضوری، کاهش آسیب‌هایی که گریبانگیر دانش‌آموزان در جریان یادگیری شده بود آموزش و پرورش سیاستش را به سمت بازگشایی حضوری مدارس برده و تلاش دارد به صورت تدرجی، آرام، با تأنی و رعایت جوانب بهداشتی آموزش‌های حضوری را به تدریج از سر بگیرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه این وزارتخانه به همین دلیل الگویی را برای آغاز فعالیت‌های حضوری طراحی کرد و در دست اجرا دارد، گفت: بر اساس این الگو در اولویت اول مدارس روستایی کشور فعالیت‌های حضوری خود را از سرگرفتند، زیرا تراکم جمعیت کمتری دارند و از طرف دیگر معمولاً در مناطق محروم دسترسی به سایر شیوه‌های آموزشی نیز کمتر است.

کمرئی افزود: حدود ۳.۵ میلیون جمعیت دانش‌آموزی در مدارس روستایی و عشایری مشغول به تحصیل هستند که در دو گروه اولویت‌بندی شدند. در نیمه اول مهر همه مدارس دارای کلاس‌های ۱۵ نفره مشمول بازگشایی شدند، زیرا نیازی به گروه‌بندی نبود و از اول مهر مجاز بودند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرکردن فرمی که آمادگی آنها را ارزیابی می‌کند بازگشایی را انجام دهند که این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه در نیمه دوم مهر نیز مدارس روستایی و عشایری با جمعیت حدود ۳۰ دانش‌آموز مجاز به بازگشایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند که این اتفاق هم افتاده است، گفت: در مجموع مدارس روستایی یا فعالیت‌های حضوری را آغاز کرده‌اند یا با ارزیابی مناطق آموزشی از وضعیت بهداشتی مجوز را دریافت و در شرف بازگشایی هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس ادامه داد: در مهر دسته دیگری از دانش‌آموزان مجاز به حضور در مدرسه بودند که فنی‌وحرفه‌ای و کاردانشی‌ها بودند. این گروه در دروس مهارتی مجاز به فعالیت حضوری شدند. ماهیت دروس مهارتی، عملی است و باید در فضای کارگاهی آموزش ببینند. بنابراین گرایش برای بازگشایی در اینجا بیشتر بود. همچنین تراکم دانش‌آموزان مهارتی کمتر است و فضاهای کارگاهی وسیع هستند.

کمرئی ادامه داد: گروه سوم که امکان آموزش حضوری داشتند، دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی بودند که می‌توانستند به صورت مدیریت‌شده در مدرسه حضور یابند و یک روز در هفته با معلم خود، فضای مدرسه و شرایط محیطی آن آشنا شوند تا بعد شرایط بهتری برای آنها ایجاد شود.

او اضافه کرد: دانش‌آموزان اول ابتدایی هیچ تصوری از مدرسه و معلم ندارند و پیش بردن آموزش آنها در فضای مجازی کار دشواری است. مدارس ابتدایی مجاز بودند این کار را به صورت مدیریت شده انجام دهند.

به گزارش ایسنا ، وی تاکید کرد: دو شاخص برای ورود به پروسه بازگشایی ضروری بوده؛ نخست رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دوم تهویه مناسب فضا و رعایت نکات بهداشتی؛ توزیع اقلام بهداشتی نیز انجام شده و نظارت بر بهداشت فردی و آگاهی دادن به خانواده‌ها نیز صورت پذیرفته و در جریان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید