شیائومی Mi 10 Ultra دارای یک کیس و یک لایه محافظ نمایشگر ضدمیکروبی خواهد بود

    کد خبر :737308

اسمارت‌فون پرچمدار شیائومی Mi 10 Ultra به‌زودی معرفی و روانه بازار خواهد شد. بسیاری از اسمارت‌فون‌های پرچمدار برای باقی ماندن در میدان رقابت، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جالب توجهی دارند تا در این میدان از دور رقابت خارج نشوند. علاوه‌بر این ویژگی‌ها، شیائومی امروز اعلام کرد که تلفن پرچمدار خود را به چند اکسسوری ضد میکروب (آنتی باکتریال) مجهز می‌کند.

اطلاعات مطرح شده در این پست توسط لی جون، مدیر ارشد شیائومی در شبکه اجتماعی Weibo بیان شده‌اند. طبق گفته او: “صفحه‌نمایش تلفن Mi 10 Ultra از یک لایه فیلم و یک کیس محافظ آنتی باکتریال در جعبه استفاده خواهد کرد.”


طبق گزارشات منتشر شده، شیائومی برای این موضوع از فناوری آنتی باکتریال نقره کمک می‌گیرد که برای محافظت روکش‌ها و منسوجات در برابر رشد باکتری‌ها استفاده می‌شود. در این فناوری یون‌های نقره با ایجاد حفره‌هایی در اجزا اساسی میکروب‌ها، مانند DNA و جلوگیری از عملکردهای پایه، مانع از رشد آن‌ها می‌شوند.

شیائومی اولین شرکتی نیست که از این پوشش ضدمیکروبی برای لوازم جانبی تلفن‌های خود استفاده می‌کند. شرکت کره‌ای‌ سامسونگ نیز در ماه گذشته درخواستی مبنی‌بر ثبت علامت تجاری ” Antimicrobial Coating” را داشته و هم‌اکنون نیز تعدادی از لوازم جانبی تلفن‌های پرچمدار سری گلکسی نوت 20 مانند کاور LED View و کاور هوشمند Clear View دارای پوشش آنتی باکتریال هستند.

استفاده از کاورها و قاب‌های ضدمیکروبی پس از شیوع ویروس کرونا به یک امر ضروری و مهم تبدیل شده است. این ویروس می‌تواند تا مدت‌ها برروی سطوح زنده بماند، به همین دلیل توصیه می‌شود که کاربران به طور مرتب تلفن‌های خود را ضدعفونی کنند. در این میان، مجهز بودن نمایشگر یک تلفن به یک لایه فیلم محافظ و کیس آنتی باکتریال نگرانی‌های کاربران در رابطه با این مسئله را کاهش می‌دهد.

ما انتظار داریم که استفاده از پوشش‌های آنتی باکتریال در صنعت تلفن همراه به یک استاندارد ثابت و معمول تبدیل شود. به علاوه، انتظار می‌رود که شرکت‌های شخص ثالث نیز کیس‌ها و محافظ نمایشگر ضد میکروب را تولید و به بازار عرضه کنند تا سایر کاربران هم از خطر ویروس کرونا در امان بمانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید