شیائومی قوی ترین گوشی هوشمند خود را معرفی کرد

  • آرشیو
  • چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ۰:۲۰
    کد خبر :835116

شرکت شیائومی به تازگی چندین محصول جدید از جمله گوشی هوشمند می میکس 4، تبلت می پد 5 و می پد 5 پرو و چندی دیگر را رونمایی کرد. در این بین گوشی می میکس 4 قوی‌ترین اسمارتفون این برند است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–در می میکس 4 شیائومی، شاهد استفاده از دوربین سلفی درون نمایشگر هستیم که در بخش مرکزی بالای نمایشگر قرار گرفته است. نوع نمایشگر این مدل امولد و اندازه آن 6.67 اینچ است. شیائومی برای این که بتواند از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی در زیر نمایشگر استفاده کند، از تکنولوژی که پیش‌تر در دیگر گوشی‌های با دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده شده بود بهره برده است.

شیائومی با استفاده چینش پیکسلی micro-diamond و به کارگیری الگوریتم‌هایی موفق شده میزان شکست نور در دوربین سلفی زیر نمایشگر گوشی می میکس 4 به حداقل برساند. بخشی از نمایشگر که روی دوربین سلفی را پوشانده، دارای تراکم پیکسلی 400ppi است و انتظار می‌رود حتی ریزترین متن‌ها نیز بدون هیچ مشکلی در این بخش از نمایشگر به نمایش در بیایند.

لایه‌‌ای از گوریلا گلس ویکتوس به عنوان محافظ صفحه نمایش گوشی عمل می‌کند. این نمایشگر 6.67 اینچی از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی کرده و رزولوشن آن فول اچ‌دی پلاس است. می میکس 4 در پنل پشتی نیز به سرامیک مجهز شده و در رنگ‌های سفید، مشکی و خاکستری روانه بازار خواهد شد. همچنین اسپپیکر‌‌های این مدل توسط هارمن کاردن تنظیم شده است.

دوربین پشتی این گوشی نیز به سنسور اصلی 1/1.33 اینچی 108 مگاپیکسلی ایزوسل HMX به همراه OIS مجهز شده است. همچنین یک دوربین پریسکوپی 8 مگاپیکسلی با توان زوم اپتیکال 5 برابری و یک دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی با اعوجاج 1 درصدی مجهز شده است.

شیائومی در جدیدترین گوشی از سری میکس، سراغ قدرتمندترین تراشه حال حاضر شرکت کوالکام رفته است. اسنپدراگون 888 پلاس در می میکس 4، با 8 و یا 12 گیگابایت حافظه رم و 128 و یا 512 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است.

در این مدل از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند. شارژ کامل این گوشی در حالت Boost Mode تنها 15 دقیقه طول می‌کشد. در حالت معمولی نیز شارژ کامل تنها در 21 دقیقه انجام می‌شود. در این گوشی از شارژ بی‌سیم 50 واتی نیز پشتیبانی می‌شود و کاربران می‌توانند در 28 دقیقه با این روش گوشی خود را شارژ کنند.قیمت نسخه پایه گوشی می میکس 4 در چین، 770 دلار است که با توجه به سخت‌افزار قدرتمند و ویژگی‌های قابل توجه مانند دوربین سلفی زیر نمایشگر، بسیار خوب به نظر می‌رسد. البته نسخه برتر این گوشی که به 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده 200 دلار از نسخه پایه بیشتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید