جدیدترین اخبار
4 مهر 1400 ساعت 12:06 دانش و فناوری کد خبر :848424
برای چاپ کلیک کنید

شیائومی‌در تلاش است تا بزرگ‌ترین تولید‌کننده گوشی هوشمند در جهان باشد

شیائومی در تلاش است تا بزرگ‌ترین تولید‌کننده گوشی هوشمند در جهان باشد

هدف شیائومی‌رسیدن به رتبه‌ی نخست بازار گوشی‌ هوشمند و حفظ این جایگاه برای مدت طولانی است.

شیائومی، غول فناوری چینی، در بازار گوشی‌ هوشمند عملکرد بسیار خوبی دارد و در بسیاری از بازار‌های جهان از جمله بازار هند، طی چند سال متوالی در جایگاه نخست قرار داشته است. بازار هند دومین بازار بزرگ جهان پس از چین است. به گفته‌ی مدیر عامل شیائومی، لی جون، این شرکت اطمینان دارد که به اهداف بزرگ، یعنی تبدیل‌ شدن به برند شماره‌ی یک گوشی در جهان دست پیدا خواهد کرد؛ اما همه باید صبور باشند؛ زیرا همیشه در کارآفرینی و نوآوری موانع وجود دارد.

به گزارش زومیت، لی جون به‌تازگی در رویدادی اظهار داشت که شیائومی‌روزبه‌روز پیشرفت خواهد کرد و کارآفرینی و نوآوری از این شرکت جدانشدنی است. او معتقد است که استراتژی اقیانوس آبی (یکی از روش‌های بازاریابی) در تولید هوشمند به‌ کار گرفته می‌شود. در حال‌ حاضر ۷۵ درصد از شرکت‌های سراسر چین به‌نوعی تولید هوشمند انجام می‌دهند. اولین فاز از کارخانه‌ی هوشمند شیائومی‌در یی‌ژوانگ نیز آغاز شده است.

در پایان جولای امسال، بنیان‌گذار و مدیرعامل شیائومی، لی جون اظهار داشت که برای اولین‌ بار محموله‌های ارسالی گوشی شیائومی‌از اپل پیشی گرفته و به رتبه‌ی دوم جهان رسیده است. پیش از این لی جون ادعا می‌کرد که حریفش بسیار قدرتمند است و وظیفه‌ این شرکت را حفظ جایگاه دوم می‌دانست؛ اما با گذشت چند ماه به نظر می‌رسد که موقعیت تغییر کرده است.

هدف شیائومی‌رسیدن به قله‌ی بازار گوشی‌ هوشمند و حفظ این جایگاه برای مدت طولانی است. به گفته‌ی تحلیلگران، یکی از اقداماتی که این شرکت باید انجام بدهد، ساده‌سازی نام‌گذاری گوشی‌های هوشمند است. طبق برخی گزارش‌ها، یکی از دلایل موفقیت شیائومی، سقوط هواوی به‌ دلیل تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی آمریکا است. البته قرار گرفتن در جایگاه برتر برای مدتی طولانی بحث‌برانگیز است و تا حد زیادی به موفقیت شیائومی‌در بازار‌های خارج از چین بستگی دارد. افزون‌ بر این، شیائومی‌باید به‌طور جدی درباره‌ی ورود به بازار ایالات متحده و تکرار موفقیت وان پلاس فکر کند. وان پلاس با بزرگ‌ترین اپراتور‌های تلفن همراه در ایالات متحده برای فروش دستگاه‌های خود مذاکره کرده است.

شیائومی‌نمی‌تواند از سرمایه‌گذاری جدی در تبلیغات و بازاریابی جلوگیری کند و باید بودجه برای اهداف تبلیغاتی و ایجاد تصویر مثبت افزایش بدهد. از طرفی دیگر بدیهی است که این شرکت باید سیاست قیمت‌گذاری خود را حفظ کند و افزون‌ بر این، به نوآوری‌ها و توسعه‌ فناوری‌های جدید برای رقابت نیاز خواهد داشت. شیائومی‌همچنین باید کیفیت محصولات و نرم‌افزار‌های خود را ارتقا بدهد.

روی خط خبر

  • پاکستان: تفاهم میان تهران و ریاض به نفع منطقه و جهان است
  • ۸۰۰ هزار ایرانی به درجاتی از معلولیت بینایی مبتلا هستند
  • سفر رابرت مالی به کشورهای خلیج فارس برای «بازگشت دوجانبه به برجام»
  • امام جمعه اهواز: باید برای بارش باران دعای طلب باران بخوانیم
  • اینستاگرام صفحه پرس تی وی را مسدود کرد
  • وزارت خارجه درباره توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام در افغانستان هشدار داد
  • چه کسانی از دانشگاه امام صادق راهی دولت شدند؟
  • پاشینیان ادعای تازه علی‌اف علیه ایران و ارمنستان را تکذیب کرد
  • سازمان جهانی بهداشت: لزوم تزریق دز سوم «سینوفارم» به افراد بالای ۶۰ سال
  • توزیع زمین رایگان آغاز شد / کشاورزان در اولویت دریافت
  • اولین نشست علنی رژیم صهیونیستی با ۶ کشور عربی در امارات
  • اتهام‌زنی علی‌اف به ایران
  • سکه ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان شد
  • نرخ ارز امروز ۲۳ مهر/دلار و یورو ثابت ماند
  • گذرگاه سوم مشترک مرزی ایران و ترکمنستان بازگشایی شد
  • محدودیت ۶۰ درصدی صندلی پروازهای داخلی لغو شد
  • جمشید سماواتیان درگذشت
  • تا پایان امشب امکان پرداخت هزینه سوخت با کارت چند بانک وجود ندارد
  • انفجار تروریستی در مسجد شیعیان در قندهار
  • رهبر کره‌شمالی به دادگاه احضار شد
  • محسن رضایی: تا تحریم داخلی برداشته نشود، برداشته شدن تحریم خارجی تاثیری ندارد
  • سمفونی شماره ۱۰ بتهوون پس از ۲۰۰ سال با هوش مصنوعی کامل شد
  • ایران در حال تشکیل تیم مذاکره‌کننده برای وین است
  • وعده وزیر ارتباطات برای افزایش سرعت اینترنت
  • فرمانده کل سپاه: ما برای هر سناریویی آمادگی داریم
  • اشکان رهگذر داور جشنواره انیمیشن یونان شد
  • باران در شمال و گردوخاک در شرق کشور
  • معاون وزارت صمت: سایت شهرآفتاب مطابق با استانداردهای جهانی امکان برگزاری نمایشگاه هایی مانند اکسپو را دارد
  • صعود ارزهای دیجیتالی
  • کاخ سفید: اگر ایران در قبال خواسته‌هایش چیز کمتری ارائه دهد، مذاکره به جایی نمی‌رسد
  • 11 مهر