شکست استقلال تهران برابر الدحیل قطر

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰:۳۸
    کد خبر :803563

بازی درخشان استقلال در سومین مصاف لیگ قهرمانان آسیا با بدشانسی و اشتباهات فردی به نخستین باخت شاگردان مجیدی منتهی شد.

جدال تماشایی و پرگل استقلال و الدحیل قطر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که یکی از جذاب ترین بازی های فصل جدید رقابت ها بود با پیروزی ۴ بر ۳ تیم قطری به پایان رسید.

ترکیب الدحیل: صلاح زکریا، محمد موسی (75 – احمد یاسر)، مهدی بن‌عطیه، بسام الراوی، ادمیلسون جونیور، کریم بوضیاف، عبدالله الاحرق (75 – اسماعیل محمد)، سلطان البریک، المعز علی (89 – محمد مونتاری)، علی کریمی و مایکل اولونگا.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، سیداحمد موسوی (50 – وریا غفوری)، محمد نادری (59 – هروویه میلیچ)، مسعود ریگی (50 – مهدی مهدی‌پور)، آرش رضاوند (86 – داریوش شجاعیان)، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری (86 – آرمان رمضانی)، شیخ دیاباته و مهدی قایدی.

در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و در گروه C، دو تیم استقلال و الدحیل قطر به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با پیروزی ۴ بر ۳ تیم الدحیل پایان یافت.

گل‌های استقلال را در این بازی، ارسلان مطهری در دقیقه ۴، شیخ دیاباته در دقیقه ۳۵ و ارسلان مطهری در دقیقه ۷۳ به ثمر رساند. همچنین گل‌های الدحیل قطر را اولونگا در دقایق ۱۰ و ۲۷، ۸۵ و عبدالله الاحرق در دقیقه ۴۳ به ثمر رساند.

با این نتیجه استقلال با ۶ امتیاز به جایگاه دوم جدول گروه C سقوط کرد و الدحیل نیز با ۷ امتیاز صدرنشین این گروه شد.

لحظات حساس بازی:

دقیقه 6: پاس در عمق خوب موسوی به شیخ دیاباته رسید و او را با دروازه‌بان تک به تک کرد، اما سوت داور به معنای حضور دیاباته در منطقه آفساید بود.

دقیقه 19: مهدی قایدی با پاسی هوشمندانه، توپ را به فرشید اسماعیلی رساند و او در شرایط تک به تک با صلاح زکریا بود. کاپیتان استقلال در این صحنه تصمیم به زدن ضربه «چیپ» گرفت که شوت آرامش در دستان دروازه‌بان الدحیل قرار گرفت.

دقیقه 22: پس از سانتر ادمیلسون برای اولونگا، او بالاتر از سر محمدحسین مرادمند به توپ ضربه زد که رشید مظاهری این توپ را به سادگی مهار کرد.

دقیقه 24: شوت از راه دور مسعود ریگی توسط دروازه‌بان الدحیل دور شد. در ادامه سانتر فرشید اسماعیلی به دیاباته رسید و دروازه‌بان الدحیل، ضربه شیخ را با نوک انگشتان خود دور کرد. هر چند داور مسابقه، رأی به خطای دیاباته روی بن‌عطیه داده بود.

دقیقه 25: پاس در عمق البریک به معز علی رسید که تکل بلند مرادمند روی پای کاپیتان الدحیل، توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 30: سانتر محمد نادری در اختیار زکریا قرار گرفت که نتوانست توپ را در دست نگه دارد و توپ روی زمین فرود آمد. دروازه‌بان الدحیل سپس اشتباه خود را جبران کرد و توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 37: حرکت تکنیکی قایدی در گوشه محوطه جریمه، موقعیت بسیار خوبی برای استقلال ایجاد کرد و مهاجم جوان آبی‌ها، توپ را به دیاباته رساند. ضربه مهاجم سه گله استقلال در لیگ قهرمانان آسیا مقابل دروازه خالی راهی به دروازه پیدا نکرد.

دقیقه 38: سانتر زیبای قایدی از نقطه کرنر روی پای مطهری فرود آمد که ضربه او توسط صلاح زکریا مهار شد.

دقیقه 51: دیاباته در شرایط پشت به دروازه الدحیل، توپ را به قایدی رساند که ضربه او از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 56: مهدی قایدی پس از ورود به محوطه جریمه الدحیل با استفاده از سرعت و تکنیک خود، با تکل محمد موسی متوقف شد. در شرایطی که استقلالی‌ها معتقد به خطای پنالتی بودند و به نظر می‌رسید حق با آنهاست، داور لبنانی بازی چنین اعتقادی نداشت.

دقیقه 59: معز علی پس از برخورد با فرشید اسماعیلی روی زمین افتاد که ابراهیم میر، اعتقادی به خطا نداشت. علی پس از آن به داور مسابقه اعتراض کرد که با کارت زرد داور مواجه شد.

دقیقه 63: ادمیلسون جونیور از میانه زمین توپ را دریافت و از وریا غفوری عبور کرد. ادمیلسون سپس وارد محوطه جریمه شد که ضربه او از بالای دروازه آبی‌ها به بیرون رفت.

دقیقه 66: سانتر هافبک‌های استقلال پس از اشتباه بسام الراوی، به دیاباته رسید که او نتوانست از این موقعیت استفاده کند. مهاجم استقلال به دلیل ارتکاب خطای خطرناک روی دروازه‌بان الدحیل کارت زرد گرفت.

دقیقه 77: مهدی قایدی با خطا متوقف شد که فرهاد مجیدی به دلیل عدم استفاده داور از کارت زرد خود، به ابراهیم میر اعتراض کرد. همین اعتراض باعث شد میر به مجیدی اخطار دهد.

دقیقه 81: قایدی به زیبایی توانست اسماعیل محمد را دریبل کند. او سپس وارد محوطه جریمه نماینده قطر شد و توپ را به فرشید اسماعیلی رساند که ضربه او پس از بخورد به مدافعان الدحیل راهی کرنر شد.

منبع: تابناک 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید