شکستی که برای شفر گران تمام می‌شود

  • ورزشی
  • جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۳۰
    کد خبر :358529

سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال که با کسب نتایج خوب توانست محبوبیت خوبی را بین هواداران کسب کند، حالا با شکست سنگین خانگی برابر السد موقعیتش را متزلزل می‌بیند.

تیم فوتبال استقلال تهران لیگ هجدهم را خوب آغاز نکرد. شفر در ۵ هفته نخست این رقابتها تنها یک پیروزی به دست آورده و در پایان هفته پنجم در رده هشتم جدول قرار دارد و این نمی تواند برای تیمی که داعیه قهرمانی در سر دارد، شروع خوبی باشد.

شاگردان شفر با همین شرایط وارد مرحله جدید لیگ قهرمانان آسیا شدند و در همین چارچوب دوشنبه شب در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود ۸۰ هزار هوادار پذیرای السد قطر بودند و در این بازی تن به شکست سنگین ۳ بر یک داد تا این شکست سر آغازی باشد بر دوره جدیدی که شفر در ایران تجربه می‌کند.

وینفرد شفر پس از آن که هدایت آبی پوشان را بر عهده گرفت نتایج قابل قبولی با این تیم کسب کرد و این نتایج باعث شد وی مورد وثوق هواداران این تیم قرار گیرد. شفر در جاده محبوبیت یک شبه ره صدساله را رفت و خیلی سریع تبدیل به مربی محبوب هواداران آبی شد. این محبوبیت به حدی زیاد بود که پیرمرد آلمانی تبدیل به خط قرمز هواداران این تیم شد و انتقاد از وی به هیچ وجه برای هواداران قابل قبول نبود.

اما همواره فضای هواداری در فوتبال ایران تابع نتیجه است و سکوهای بی رحم بدون توجه به سوابق و گذشته‌ها، تنها نتایج مربوط به گذشته نزدیک را ملاک ارزیابی نیمکت تیم شان قرار می‌دهند.

استقلال در این فصل درحالی نتیجه نمی‌گیرد که شفر دومین سال حضورش در این تیم را تجربه می‌کند و امسال از ابتدا فرایند آماده سازی تیم را بر عهده داشته است. انتظار هواداران استقلال این است که این تیم در فصل جدید حتما باید قهرمان شود چرا که دوم و سوم شدن را در فصل‌های گذشته بارها تجربه کرده است. هواداران استقلال که با این نتایج و روند نقل و انتقالاتی که بر تیم گذشت امید چندانی به آینده آن ندارند، رفته رفته انتقادات خود را نسبت به شفر آغاز کرده‌اند.

پس از سوت پایان بازی استقلال مقابل السد برای اولین بار سکوها نسبت به شفر و عملکردش واکنش منفی نشان داد تا این واکنش‌ها به فضای مجازی هم کشیده شود. حالا شفر محبوبیت و جایگاه سابقش نزد هواداران استقلال را متزلزل می‌بیند و برای بازپسگیری آن چاره‌ای ندارد.

جز این که در ۱۵ روز سخت که از ۲۲ شهریور آغاز و تا ۵ مهر ادامه دارد بتواند مقابل نفت مسجد سلیمان، السد، نساجی قائمشهر و پرسپولیس نتایج قابل قبولی بگیرد. از مجموع این ۴ دیدار تنها بازی آنها با پرسپولیس در تهران برگزار می‌شود و آبی پوشان در ۳ دیدار دیگر میهمان هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید