شکایت دوباره از توییتر بعد از جاسوسی‌های عربستان

    کد خبر :853612
شکایت دوباره از توییتر بعد از جاسوسی‌های عربستان

«علی آل احمد» مخالف سعودی، برای دومین بار علیه توییتر شکایت کرد زیرا به گفته وی هکرهای داخل شرکت توییتر به نفع اطلاعات سعودی فعالیت می‌کنند.

وب سایت « بیزینس اینسایدر» به نقل از علی آل احمد که در ایالات متحده پناهنده شده است، می‌گوید که کارمندان سابق توییتر «احمد ابو عمو» و «علی الزبره» کارمندان سابق توییتر بین 2013 تا 2016 حساب وی را هک کرده و اطلاعات شخصی او را در اختیار مقامات سعودی قرار داده‌اند.

وی افزود: بی‌کفایتی توییتر منجر به کشته و شکنجه بسیاری از فعالان در عربستان سعودی شده است.

وکلای آل احمد گفتند: ریاض موفق شده است از منابع داخلی توییتر برای شناسایی آل احمد به عنوان منتقد دولت و در نهایت تلاش برای ساکت کردن او استفاده کند.

در این شکایت آمده است: توییتر از تلاش‌های ریاض برای سرکوب، شکنجه، حبس، ترور و کشتار مخالفان در داخل عربستان سعودی و سراسر جهان حمایت کرده و با رژیم آل سعود همکاری، تبانی و توطئه می‌کند.

این مخالف سعودی سال گذشته برای اولین بار در ناحیه جنوبی نیویورک علیه توییتر شکایت کرد ، اما یک قاضی فدرال از در نظر گرفتن نیویورک به عنوان مکان مناسب برای این پرونده خودداری کرد و باعث شد آل احمد برای بار دوم شکایت جدیدی را در دادگاه ایالات متحده در منطقه شمالی کالیفرنیا ، جایی که این شرکت در آن واقع شده است، مطرح و درخواست خسارت کند.

در سال 2020 ، دادستان ایالات متحده ابو عمو و الزباره را به جاسوسی برای یک دولت خارجی متهم کرد.

بیزینس اینسایدر نشان داد که در این شکایت آمده است که ابوعمو و الزباره اطلاعات شخصی، آدرس پست الکترونیکی و شماره تلفن را دریافت کرده و به مقامات سعودی تحویل داده‌اند که این باعث قتل، شکنجه یا ناپدید شدن برخی فعالان شده است.

به گفته دادستان، یکی از قربانیان جاسوسی توییتر «عبدالله الحامد» است که در آوریل سال گذشته در زندان درگذشت. وی بنیانگذار انجمن حقوق مدنی و سیاسی عربستان بود.

فعالان سعودی در داخل و خارج از عربستان از آزار و اذیت مداوم مقامات سعودی و تهدید به مرگ و هک حساب‌های کاربری‌هاشان شکایت دارند و توئیتر را مسئول این مساله می‌دانند.

تا حدودی توئیتر عرصه‌ای برای سرکوب مخالفان و منتقدان سعودی بوده است. نزدیک به 10 میلیون نفر از این سیستم عامل در عربستان سعودی استفاده می‌کنند و این کشور به بزرگترین بازار استفاده از این نرم‌افزار در خاورمیانه تبدیل شده است.

سایر مخالفان سعودی در خارج از کشور نیز عقاید مشابهی را بیان کردند و گفتند که توئیتر به دولت عربستان دسترسی قابل توجهی به داده‌های کاربران می‌دهد و باید برای محافظت از کاربران خود در برابر آزار و هک‌های مقامات سعودی، اقدامات بیشتری انجام دهد.

بیش از 5 سال است که سازمان اف بی آی به توئیتر در خصوص اقدامات و جاسوسی مقامات سعودی هشدار داده است و توئیتر قول داده که این رویه‌ها را کنترل کند اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.

به گزارش تسنیم، دولت عربستان یکی از بزرگترین شرکای خارجی در توییتر است و همچنان از طریق این بستر شهروندان خود را مورد آزار و نظارت قرار می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید