شورولت بولت EV و EUV مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

    کد خبر :785676

مدل ۲۰۲۲ کراس‌اورهای برقی شورولت بولت EV و بولت EUV معرفی شد و فروش آن‌ها از تابستان سال جاری میلادی با قیمت بیش از ۳۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

شورولت بولت برای اولین‌ بار در اواخر سال ۲۰۱۶ از خط تولید خارج شد و خریداران توانستند اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه خودروساز آمریکایی را در اختیار بگیرند (بدون احتساب خودروی تولید محدود EV1 متعلق به اوایل دهه ۹۰ میلادی). پس از پنج سال فروش بولت، شورولت کاملا خودروی الکتریکی محبوب خود را نسبت به سال ۲۰۲۱ تغییر داده است و اکنون در دو اندازه برای خریداران عرضه می‌کند.

مدل ۲۰۲۲ شورولت بولت EV و بولت EUV (مدل کمی بزرگ‌تر) با ظاهری مدرن‌تر، فضای داخل کابین به‌روز‌شده و شعاع حرکتی ۲۵۹ مایل (۴۱۶ کیلومتر) در مدل استاندارد، معرفی شد. مدل بزرگ‌تر بولت EUV حداکثر ظرفیت پیمایش ۲۵۰ مایل (۴۰۲ کیلومتر) را به خریداران ارائه می‌دهد. هر دو مدل در اوایل بهار امسال و قبل از فروش در تابستان وارد خط تولید جنرال موتورز می‌شوند. نکته مهم اینکه نسخه‌ی پایه خودروی برقی شورولت بولت با قیمت ۳۱,۹۹۵ دلار عرضه خواهد شد که نسبت به مدل قبلی ،کاهش یافته است؛ درحالی‌که مدل بزرگ‌تر EUV با قیمت ۳۳,۹۹۵ دلار به فروش می‌رسد.

همان‌طور که گفته شد، بولت EV مدل ۲۰۲۱ مبنای اصلی طراحی محصولات جدید شورولت است. این کراس‌اور کامپکت که در اصل نسخه‌ی به‌روزشده‌ای از مدل قبلی به شمار می‌رود، از طراحی جلوی تهاجمی با چراغ‌های روشنایی روز باریک و چراغ‌های راهنما در قسمت بالایی گل‌گیر بهره می‌برد و چراغ‌های جلو درست در زیر آن قرار گرفته‌اند. قسمت بالایی جلوپنجره ۶ ضلعی به‌ جای قطعه پلاستیکی مشکی‌ مدل قبلی، در نسخه‌ی جدید به‌صورت هم‌رنگ با بدنه ساخته می‌شود.

داخل کابین شورولت بولت به‌روزرسانی‌های در خور توجهی دارد که توسط پنل داشبورد کاملا دیجیتال و صفحه‌نمایش لمسی ۱۰٫۲ اینچی جدید برجسته شده است. نمایشگر مرکزی دارای رابط کاربری تازه و همچنین به‌صورت استاندارد قابلیت سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو، نقطه اتصال Wi-Fi 4G LTE و شارژ بی‌سیم دارد. صندلی‌ها نیز جدید هستند که طراحان برای راحتی بیشتر آن‌ها را اصلاح کرده و آن‌‌ها را با چرم مصنوعی با کیفیت بالا و دوخت متضاد پوشانده‌اند. کنسول مرکزی دارای کلید تعویض دنده فشاری جدید با دکمه اختیاری برای رانندگی با یک پدال است.

از نظر مکانیکی، هیچ تغییری در نسخه‌ی جدید شورولت بولت ایجاد نمی‌شود. همان پکیج باتری ۶۵ کیلووات ساعت با ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت، ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور و شعاع حرکتی ۴۱۶ کیلومتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. متأسفانه، شرکت شورولت قصد ندارد در بولت جدید از پلتفرم آلتیوم (Ultium) جنرال موتورز استفاده کند. خبر خوب این است که شارژ سریع DC در هر دو مدل به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد است و فقط طی مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، ظرفیت پیمایش ۱۶۱ کیلومتر را برای خودروی برقی فراهم می‌کند. سیم جدید با دوشاخه‌ی قابل تعویض به افراد امکان می‌دهد خودرو را با ولتاژ ۱۲۰ و ۲۴۰ ولت شارژ کنند که در مدل EUV به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد و در مدل کوچک‌تر EV کوچک‌تر به‌عنوان آپشن عرضه می‌شود.

بولت EUV نوع کاملا جدیدی از این کراس‌اور برقی برای سال ۲۰۲۲ است و اگرچه به نظر می‌رسد بسیار شبیه به مدل کوچک‌تر بولت EV باشد، در واقع حدود ۱۵ سانتی‌متر طول بیشتر و ۷٫۵ سانتی‌متر فاصله محوری بیشتری نسبت به مدل سنتی دارد. بااین‌حال، افزایش طول خودرو فقط باعث جادارتر شدن فضای جلوی صندلی‌های ردیف دوم می‌شود. فضای پا بخش عقب خودرو در مدل EUV به حدود ۱۰۰ سانتی‌متر می‌رسد درحالی‌که این فاصله در مدل بولت EV حدود ۹۱ سانتی‌متر است. در سایر موارد، این دو خودروی الکتریکی از نظر تعداد مسافر و ظرفیت حمل بار تقریبا یکسان هستند و تغییرات جزئی در این قسمت بین دو مدل وجود دارد.

از نظر فنی، شورولت بولت EUV دارای مشخصاتی مشابه بولت EV است؛ پکیج باتری لیتیوم یون ۶۵ کیلووات ساعت، قابلیت شارژ سریع DC و سیم با دوشاخه قابل تعویض که امکان شارژ با ولتاژ ۱۲۰ و ۲۴۰ ولت را فراهم می‌کند. اما مدل EUV به دلیل اندازه‌‌ی بزرگ‌تر و وزن سنگین‌تر (۱۶۶۸ کیلوگرم)، ظرفیت پیمایش کم‌تری (۴۰۲ کیلومتر) دارد.

شورولت بولت EV و مدل بزرگ‌تر EUV به‌صورت استاندارد با دستیار ایمنی شورولت (Safety Assist) ارائه می‌شوند که شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، دستیار حفظ خط حرکت با هشدار خروج از خط و قابلیت تشخیص عابر پیاده در جلو است. اما مدل EUV، سیستم ایمنی فعال سوپرکروز (Super Cruise) این شرکت را به‌عنوان آپشن در دسترس مشتریان قرار می‌دهد و آن را به‌عنوان اولین محصول غیر کادیلاک با آپشن سوپر کروز معرفی می‌کند. دو افزونه دیگری که EUV نسبت به بولت EV استاندارد دریافت می‌کند، سان‌روف و قابلیت ناوبری است.

قیمت شورولت بولت

به گزارش زومیت، همان‌طور که گفته شد، قیمت تیپ پایه بولت EV از ۳۱,۹۹۵ دلار شروع می‌شود که ۴۵۰۵ دلار ارزان‌تر از مدل سال گذشته (مدل ۲۰۲۱ با قیمت ۳۶,۵۰۰ دلار عرضه می‌شد) است. در همین حال، مدل برزگ‌تر بولت EUV با قیمت ۳۳,۹۹۵ دلار برای نسخه پایه (که باز هم ارزان‌‌تر از نسخه‌ی سال گذشته است) یا ۴۳,۴۹۵ دلار برای مدل محدود Launch Edition به فروش می‌رسد. نسخه‌ی Launch Edition بولت EUV از امکانات استاندارد ویژه‌ای مانند سوپر کروز، سان‌روف، رینگ‌های مخصوص و نشان اختصاصی، درگاه شارژ مجهز به روشنایی برخوردار است.

فروش شورولت بولت EV و بولت EUV از تابستان امسال آغاز می‌شود. خریدارانی که علاقه‌مند به پیش‌سفارش هر یک از این دو کراس‌اور برقی هستند، می‌توانند به وب‌سایت شورولت مراجعه و خودرو را پیش‌خرید کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید