شهرداری باید نسبت به توانمندسازی معتادان متجاهر اقدام کند

    کد خبر :635658

استاندار تهران گفت: شهرداری تهران به لحاظ قانونی مکلف است نسبت به اجتماع‌پذیری و توانمندسازی معتادان متجاهر اقدام کند و می‌تواند بنا بر تشخیص خود، مراکز بهاران را به بهزیستی و یا بخش خصوصی واگذار کند.

 

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جمع خبرنگاران درباره واگذاری مراکز بهاران شهرداری به بهزیستی که مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران نیز دارد، اظهار داشت: شهرداری مکلف نیست مراکز را به بهزیستی واگذار کند، ولی به لحاظ قانونی مکلف است نسبت به اجتماع‌پذیر کردن و توانمندسازی معتادان متجاهر اقدام کند.

 

وی ادامه داد: برای این اقدام چه مراکز را به سازمان بهزیستی یا بخش خصوصی واگذار کند، باید این اقدام انجام شود و استانداری نیز به عنوان ناظر پیگیر این موضوع خواهد بود.

 

بندپی بیان داشت: حتی اگر این ساختمان‌های مرکز بهاران را به بهزیستی واگذار کند، بهزیستی این مراکز را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد، ولی مهم این است که نسبت به توانمندسازی و اجتماع‌پذیر کردن معتادان متجاهر اقدام شود و این افراد بتوانند با مهارت‌آموزی، کسب درآمد داشته باشند.

 

استاندار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه لایحه‌ای هم شهرداری به شورای شهر درباره واگذاری ساختمان‌های بهاران ارسال نکرده، گفت: شهرداری می‌تواند به تشخیص خودش این اقدام را انجام دهد، ولی ما پیگیر اقدامات صورت گرفته در مراکز بهاران خواهیم بود.

 

به گزارش فارس، ساختمان‌های بهاران برای معتادین متجاهری که دوره درمان را سپری کردند و می‌توانند مهارت و یا حرفه‌ای را بیاموزند و از آن کسب درآمد داشته باشند احداث شده است و اخیراً نیز در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران مصوب شده بود که این مراکز به سازمان بهزیستی واگذار شود، ولی شهرداری تهران با این مصوبه موافق نبود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید