شناسایی یوز ماده و ۴ توله حاشیه جاده تهران به مشهد

    کد خبر :931675
شناسایی یوز ماده و ۴ توله حاشیه جاده تهران به مشهد

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، از شناسایی یوز ماده‌ای که به همراه ۴ توله در شمال محور جاده ترانزیت تهران به مشهد مشاهده شد، خبر داد.

حسن اکبری از شناسایی یوز مادری که عصر روز پنج‌شنبه 20 مردادماه به همراه 4 توله در شمال محور جاده ترانزیت تهران به مشهد مشاهده شد، خبر داد.

وی اظهار کرد: ماده یوز شناسایی شده، “هلیا” نام دارد و یوز ماده‌ای است که سال گذشته از مادرش “هَرب” جدا شده و امسال موفق شد که 4 توله به دنیا بیاورد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با تلاش همکاران محیط زیست استان سمنان و انجمن یوزپلنگ ایرانی بر اساس بانک اطلاعاتی شناسایی یوزهای منطقه توران، مشخص شد که این ماده یوز “هلیا” نام داشته و امسال موفق شد که 4 توله دیگر را به طبیعت زیبای ایران هدیه کند.

به گزارش تسنیم؛ وی گفت: امیدواریم به لطف خداوند سبحان و با یاری همدیگر و به‌ویژه توجه و همکاری رانندگانی که در مسیر این جاده تردد می‌کنند و نیز دامداران و جامعه محلی و با حفاظت از مناطق زیستگاهی این گونه با ارزش، بتوانیم در راستای احیای این گونه ارزشمند قدم مثبتی برداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید