شرکت مک آفی به ارزش 14 میلیارد فروخته شد

    کد خبر :860104

شرکت مک‌آفی، شرکتی که در سال 1987 توسط جان مک‌ آفی فقید تأسیس شده بود روز گذشته با انجام معامله‌ای 14 میلیارد دلاری رسماً فروخته شد. این خرید بزرگ در راستای خصوصی کردن مک‌کافی و اتغییر سیاست‌های کاری آن توسط یک کنسرسیوم بزرگ نرم‌افزاری صورت گرفته است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ به احتمال فراوان اولین آنتی ویروسی که بسیاری از شما (افراد متولد دهه 50 یا 60) روی کامپیوتر خود نصب کرده‌اید، آنتی ویروس مک‌آفی بوده است. آنتی ویروسی که بیش از 33 سال پیش توسط جان مک‌ آفی بنیان نهاده و اولین محافظ امنیتی عمومی برای کامپیوترهای خانگی و اداری لقب گرفت.

جان مک آفی، شرکت تأسیس شده توسط خود را در سال 1994 ترک کرد و این شرکت در سال 2010 به مبلغ 7.68 میلیارد دلار توسط اینتل خریداری شد. در سال 2014، اینتل اعلام کرد که نام تجاری McAfee را برای نرم افزار امنیتی حذف کرده و آن را به نام Intel Security تغییر می‌دهد.

البته در سال گذشته میلادی این شرکت مجدداً با تغییر سیاست اینتل و شرکا به بازار عمومی سهام آمریکا بازگشت. شرکت McAfee در آن زمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از فروش کسب و کار Enterprise خود به شرکت سهامی خصوصی Symphony Technology Group به قیمت 4 میلیارد دلار در ماه جولای، به عنوان یک شرکت «امنیت سایبری با مشتریان ویژه» ادامه خواهد داد.

اما در خصوص آخرین تغییرات پیرامون وضعیت این شرکت نیز طی بیانیه جدید که دیروز اعلام و توسط بلومبرگ منتشر شده، اعلام گردید که برنامه جدید برای فروش کل سهام شرکت به گروه سرمایه‌گذاری شامل Advent International Corp، Permira Advisers و Crosspoint Capital Partners، در نیمه اول سال 2022 آماده می شود.

اما در خصوص شخصیت جان مک‌ آفی فقید به راستی ساخت یک فیلم زندگینامه پرهیجان می‌تواند مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند. این کارآفرین آمریکایی که به روحیه‌ خاص و اظهارنظرهای عجیبش معروف بود، پس از ترک شرکت زندگی پر دردسری داشت. در سال 2012، زمانی که مقامات کشور بلیز به دنبال بازجویی از او در رابطه با قتل همسایه‌اش بودند، به گواتمالا گریخت. البته در این میان باید به انبوه حاشیه‌های زندگی او نیز اشاره کنیم که معروف‌ترین آنها در چند سال گذشته این بود که مک‌آفی معتقد است به بیماری کرونا مبتلا نخواهد شد.

در ماه مارس، او به کلاهبرداری از اوراق بهادار بر سر یک طرح ارزهای دیجیتال به صورت ایجاد حباب و سو استفاده از آن متهم شد، جایی که مقامات امنیتی آمریکا اعلام نمودند که او و محافظش، دنبال‌کنندگان توییتر خود را متقاعد کردند تا روی توکن‌های خاصی سرمایه‌گذاری کنند، سپس با افزایش قیمت‌ها، دارایی‌هایشان را در این ارزها فروختند.

در نهایت پس از اتفاقی که خودکشی جان مک‌آفی اعلام شد، جسد او در تیر ماه گذشته در یک سلول زندان در بارسلونا اسپانیا پیدا شد، اندکی پس از آن که اسپانیا با استرداد وی به ایالات متحده برای مواجهه با اتهامات کلاهبرداری مالیاتی موافقت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید