شرایط کرونایی چند کشور برای ورود مسافران ایرانی‌

    کد خبر :813719
شرایط کرونایی چند کشور برای ورود مسافران ایرانی‌

سفر به کشورهای خارجی در ایام همه گیری ویروس کرونا دارای شرایط ویژه‌ای است برخی از این شرایط مختص به شرکت های هواپیمایی و برخی هم مربوط به کشور مقصد است.

این روزها سفر کردن به خصوص انجام سفرهای خارجی بسیار سخت و البته گران شده است. برخی از شرکت‌های هواپیمایی و کشورهای مقصد شرایطی را برای مسافران فراهم کرده‌اند که مسافران ایرانی باید مراقب داشتن آن شرایط باشند. از جمله اینکه تعدادی از کشورها فهرست واکسن‌های مورد تأیید خودشان را به مسافران اعلام می‌کنند یا همه آنها مسافران را ملزم می‌کنند که حتماً جواب تست منفی کرونا را به صورت کاغذی نیز به همراه داشته باشند. در این گزارش برخی از این شرایط برای سفرهای خارجی ایرانی‌ها ذکر شده است.

شرایط پذیرش مسافر ورودی و خروجی امارات

مسافرانی که با ویزای توریستی عازم امارات هستند، می‌بایست بلیت رفت و برگشت تهیه کنند و اگر بلیت برگشت نداشته باشند، در فرودگاه مبدا از سفرشان جلوگیری می‌شود و هزینه‌های عدم نمایش بلیت بر عهده مسافر است. البته این دستورالعمل برای اشخاصی که در امارات اقامت دارند مستثنی است.

همه مسافران غیر از مسافران کمتر از ۱۲ سال باید جواب تست منفی PCR را با اعتبار حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز داشته باشند و از آن پرینت کاغذی گرفته و مهر و امضا کنند. این جواب تست می‌بایست تنها به صورت کاغذی و به زبان انگلیسی بوده باشد.

ارائه تست‌های خانگی و آنتی بادی مورد قبول نیست.

مسافران با تابعیت امارات هنگام خروج از ایران، ملزم به ارائه تست کرونا نبوده و صرفاً در فرودگاه‌های امارات این تست انجام می‌شود. همه مسافران بعد از ورود به فرودگاه‌های امارات تست مجدد می‌دهند و مسافران ملزم به رعایت قرنطینه تا اخذ جواب تست هستند.

اگر جواب تست مسافری مثبت باشد، طبق مقررات امارات، باید در قرنطینه بماند و هزینه قرنطینه را نیز بپردازد.

اگر مسافری قصد ترانزیت از فرودگاه امارات را به سایر کشورها دارد نیز ملزم به ارائه تست با حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز است.

مسافرانی که طی ۱۴ روز قبل از سفر به امارات به کشورهای هند، نیجریه و آفریقای جنوبی سفر کرده‌اند اجازه استفاده از پرواز به مقصد امارات را نخواهند داشت. برای اشخاص با اهلیت امارات یا دارندگان گلدن ویزا این امر مستثنی است.

پر کردن فرم خود اظهاری مسافر قبل از ورود به امارات اجباری است.

همچنین مسافرانی که متقاضی ورود به ایران هستند، ارائه گواهی عدم ابتلاء به کووید با اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت قبل از پرواز به زبان انگلیسی و در صورت ارائه به زبان غیر از انگلیسی ممهور به مهر وضعیت سلامت توسط بخش کنسولی نمایندگی‌های ایران در کشور مبدا الزامی است.

برای مسافران ورودی به ایران تکمیل فرم خود اظهاری و تعهدنامه مسافر الزامی است و باید تست‌ها از آزمایشگاه‌ها و مراکز مورد تأیید وزارت بهداشت باشد. مسافرانی که بیش از ۹۶ ساعت از آخرین تست در خارج از ایران اقامت داشته باشند می‌بایست برای ورود به ایران تست مجدد بدهند.

شرایط سفر به ایتالیا

مسافران کشور ایتالیا در شرایط فعلی می‌بایست پاسپورت یا اقامت اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ و سوئیس بلیت تأیید شده هواپیما در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامت به صورت ترانزیت را داشته باشند.

ویزای تایپ D ایتالیا یا ویزای تایپ C به غیر از ویزای توریستی و مسافران ترانزیتی می‌بایست قبل از پرواز آزمایش در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز را در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت ارائه کنند و گواهی جواب منفی تست را به زبان انگلیسی همراه داشته باشند.

مسافران باید قبل از پرواز در سایتی که اعلام شده، ثبت نام کرده و کپی تأیید نهایی آن را داشته باشند و پس از ورود به ایتالیا به مدت ده روز در محل سکونت خود قرنطینه شوند. همچنین هیچ بار دستی به صورت چرخدار یا ترولی به داخل کابین نبرده و تنها می‌توانند یک کوله پشتی یا ساک دستی به داخل کابین ببرند.

اعلام شرایط سفر به عراق

برای سفر به عراق نیز تست منفی نباید کمتر از ۴۸ ساعت قبل از زمان پرواز صادر شده باشد و مسافرانی که مقصدشان عراق است باید دارای پروانه اقامت، بازرگانی، کار تحصیلی و معالجه به استثنا گردشگر و زائر باشند.

مسافران ایرانی که قصد سفر به اربیل و سلیمانیه را دارند علاوه بر روادید باید کارت اقامت دائم معتبر اقلیم کردستان عراق را داشته باشند و بازرگانان و نیروهای فنی و مهندسی برای فعالیت کاری در اقلیم کردستان باید مجوزهای لازم را از دفتر اقلیم کردستان عراق در تهران دریافت کنند. مسافران به هنگام ورود به صورت کلینیکی با دوربین حرارتی مورد ارزیابی سلامت قرار می‌گیرند. اگر مشکوک باشند در مکانی واقع در فرودگاه‌های بین‌المللی عراق با هزینه خودشان قرنطینه می‌شوند.

مسافرانی که از عراق به ایران می‌آیند نیز ضمن داشتن گواهی سلامت و جواب منفی تست کرونا باید حداکثر ۹۶ ساعت قبل پرواز در یکی از بیمارستانها و یا آزمایشگاه‌های مورد تأیید به همراه داشته باشند. مسافرانی که مقصد نهایی شأن ایران است نیز باید دارای پروانه اقامت، بازرگانی، کار تحصیلی و معالجه به غیر از گردشگر و زائر باشند. آنها نیز باید فرم‌های خود اظهاری را پر کنند. همچنین برخی از پروازهای ایرانی مجاز به پذیرش مسافران با روادید زیارتی یا گردشگری در مسیرهای ایران به عراق و عراق به ایران نیستند.

شرایط ویژه تایلند

دولت پادشاهی تایلند نیز اعلام کرده مسافران دارای گواهی واکسن واجد شرایط برای دوره قرنطینه هفت روزه هستند. مسافران بدون گواهی واکسن نیز باید ده روز در قرنطینه باشند. گواهی واکسن باید شامل اطلاعاتی از جمله میزان دوز تزریقی، تاریخ، نوع و شماره سری واکسن باشند همچنین باید این واکسن مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت سلامت عمومی تایلند باشد. فهرست واکسن‌های مورد تأیید دولت پادشاهی تایلند نیز اعلام شده است.

به گزارش مهر؛ در هر حال مسافران قبل از ورود به تایلند باید گواهی ورود به تایلند را از سفارت پادشاهی تایلند تهران بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید