شبِ منفی 38 دلاری نفت آمریکا/ قیمت نفت تگزاس به بالای «صفر» بازگشت

    کد خبر :708281

به نقل از رویترز، قیمت نفت آمریکا در معاملات دیروز برای نخستین بار در تاریخ در بحبوحه فزونی عرضه و شیوع کرونا به زیر صفر دلار سقوط کرد و روز را با منفی 37.63 دلار در هر بشکه به پایان برد زیرا تاجران مستاصل پول می پرداختند تا از دست نفت راحت شوند.

نفت برنت، شاخص بین المللی نفت نیز افت کرد اما به این اندازه تضعیف نشد زیرا این نوع نفت در سراسر جهان مخازن ذخیره سازی بیشتری در دسترس دارد.

در حال حاضر، هر بشکه نفت برنت با 31 سنت کاهش 25.26 دلار معامله می شود و نفت خام آمریکا از محدوده منفی خارج شده و 1 دلار و 36 سنت معامله می شود.

درحالی که قیمت نفت آمریکا برای نخستین بار تاکنون، در منطقه منفی در حال معامله است، مشخص نیست که آیا به مشتریان که معمولا قیمت پایین نفت را برای بنزین ارزان تر استفاده می کنند، سود می رساند یا نه.

از آن جایی که میلیاردها نفر در جهان در خانه مانده اند تا شیوع ویروس کرونا را کند کنند، تقاضای فیزیکی برای نفت خام از بین رفته است و فزونی عرضه در جهان ایجاد کرده است.

فیل فلاین، تحلیلگر بازار در شیکاگو گفت: «مخازن بیش از حد پر است که دلالان خرید کنند و پالایشگاه ها با پایین ترین سطح در حال کار کردن هستند زیرا ما در بیشتر ایالت ها دستور در خانه بمانیم داریم…امید زیادی برای تغییر وضعیت طی 24 ساعت آینده وجود ندارد.»

به گزارش فارس،قیمت نفت هفته هاست به علت شیوع ویروس کرونا و جنگ قیمتی عربستان و روسیه که نفت بیشتری تولید کردند، تحت فشار قرار دارد. البته این دو کشور هفته گذشته توافق کردند تا روزانه 9.7 میلیون بشکه از تولید نفت خود بکاهند اما این اقدام به زودی از فزونی عرضه در بازار نمی کاهد.

خبرنگار وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه در صفحه توئیتر خود نوشت عربستان در حال بررسی هرچه سریع تر اجرای کاهش تولید به جای از ابتدای ماه می است.

نفت برنت نیز از ابتدای امسال حدود 60 درصد نفت خود را از دست داده است. نفت خام آمریکا حدود 130 درصد از ارزش خود را از دست داده و به سطح بسیار پایین تر از هزینه های سر به سر لازم برای بسیاری از حفاران نفت شیل رسیده است. این وضعیت به توقف حفاری ها و کاهش چشمگیر هزینه ها منجر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید