شاسی بلند برقی جگوار I-Pace با تیونینگ لیستر معرفی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۱۰
    کد خبر :668608

شرکت تیونینگ لیستر با استفاده از قطعات فیبرکربن در جگوار I-Pace و همچنین افزایش قدرت آن خودروی الکتریکی قدرتمند و جذابی با نام شاسی‌بلند-E رونمایی کرد.

 

شاسی‌بلند مفهومی لیستر شاسی‌بلند-E اولین کراس‌اور الکتریکی در تولیدات شرکت تیونینگ انگلیسی بوده که تمرکز اصلی آن ارتقاء عملکرد و قدرت مدل‌های مختلف جگوار است. لیستر برای تولید آن از مدل I-Pace جگوار بهره برده و از قطعات فیبر کربن استفاده کرده است. قدرت خروجی نیز افزایش‌ یافته و همچنین کابین آن مجهزتر شده است.

 

لیستر جزئیات زیادی از تغییرات مکانیکی انجام‌گرفته روی جگوار I-Pace اعلام نکرده است. البته بنا بر گفته‌ی این شرکت با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری قدرت خروجی و گشتاور آن را بهبود بخشیده و شتاب‌گیری صفرتا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خودرو به حدود ۴ ثانیه رسیده است. همچنین در مورد مشخصات بسته باتری خودرو و ظرفیت آن نیز اطلاعاتی منتشر نشده است. باید توجه داشت که تغییرات انجام‌شده ممکن است باعث کاهش ظرفیت پیمایش استاندارد ۳۷۷ کیلومتری خودرو شود.

 

شاسی‌بلند مفهومی و الکتریکی لیستر به‌لطف استفاده از قطعات فیبرکربن در سپر جلو، اسپلیتر، کاپوت، سپر عقب. اسپویلر و همچنین استفاده از فایبرگلاس در جلوپنجره و گلگیرهای آن نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر شده است. این شرکت از رینگ‌های تیتانیومی و دیسک ترمزهای کربنسرامیک در شاسی‌بلند خود استفاده کرده است. سیستم تعلیق جدید و قابل تنظیم آن نیز سواری نرم و راحتی را به ارمغان می‌آورد.

 

لیستر در سرتاسر کابین از چرم ناپا بهره برده است و خریداران می‌توانند از بین ۶۰ رنگ مختلف و همچنین ۲۰۰ رنگ دوخت متفاوت طرح سفارشی خود را انتخاب کنند. قیمت اعلام‌شده برای این شاسی‌بلند الکتریکی ۱۶۱ هزار دلار پیش‌بینی شده و طبق اعلام شرکت لیستر، تعداد محدودی از آن تولید خواهد شد؛ بنابراین مشتریانی که سفارش خود را زودتر ثبت کنند در اولویت خواهند بود. جگوار مدل SVR از I-Pace را به‌زودی رونمایی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید