سیتروئن و معرفی نسل جدید هاچ بک پریمیومی DS4

    کد خبر :782917

شرکت DS در حقیقت زیربرند کمپانی سیتروئن است که به تازگی هاچ بک نسل جدید کامپکت DS4 خود را رونمایی کرد. مدلی که نسبت به نسل پیشین آن که در سال 2018 معرفی شد، ارتقا چشمگیر پیدا کرده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– نسل پیشین اکنون در خط تولید وجود ندارد و سیتروئن تصمیم گرفته نسل جدید را با ویژگی‌های جذاب راهی بازار کند. مدلی که رقیب جدی‌تری برای هاچ‌بک‌های ب‌ام‌و سری 1، مرسدس A کلاس و آئودی A3 است.

دی اس همانند C4 از پلتفرم EMP2 بهره گرفته و طراحی ظاهری آن ما را به یاد محصولات لکسوس می‌اندازد. در نمای جلو یک جلوپنجره بزرگ الماس گونه قرار گرفته که دو طرف آن چراغ‌های ظریف LED تعبیه شدند.

 

چراغ‌ها درون یک قاب با حاشیه تیز جای گرفته و یکی از قسمت جذاب جلو یک چراغ L شکل زیبا دیلایت است که چهره منحصربفردی به DS4  داد. یک ورودی هوای افقی هم در زیر سپر قرار گرفته تا آیرودینامیک بهتری را شاهد باشیم.

در طراحی جانبی چهره هیجان انگیزی را شاهد هستیم و با نگاهی به آن مدل Aero Sport Lounge شاید به یاد بیاید. رینگ‌های آلومینیومی 20 اینچی زیبایی هم به کار گرفته شده که از هر نظر زیباست.

DS سعی کرده برای افزایش زیبایی خطوط تیز را در روی کاپوت، درب، گلگیر و برخی بخش دیگر به کار گیرد. به طور کلی طراحی DS4 تهاجمی بوده و نظر هر فردی را به خود جلب می‌سازد. در نمای عقب نیز شاهد طراحی لوکس و بی نظیر هستیم که می‌تواند توجه افراد را به خود جلب کند.

اگزوزهای دوگانه با چراغ‌های چندضلعی خطی زیبایی بسیاری به عقب بخشیده است. شکل اگزوزها هم متفاوت از هر خودرویی بوده که تاکنون مشاهده کردید. هر چهاردرب دارای دستگیره با ساختار کشویی هستند.

از نظر ابعاد نسل جدید دی اس 4 رشد کرده و طول و عرض آن اینک به ترتیب به 4.4 و 1.83 متر رسیده است، البته در این بین ارتفاع سقف اندکی کمتر شده و به 1.47 متر کاهش پیدا کرده است.

در فضای داخل ترکیب لوکس و پریمیومی تعبیه شده که باید به نمایشگر عریض چندرسانه‌ای در وسط و یک صفحه دیجیتال در پشت آمپر اشاره کرد. در میان کنسول هم یک صفحه دیجیتالی کوچک تعبیه شده و راننده می‌تواند برخی تنظیمات را با آن انجام دهد.

دی اس از چرم آلکانترا بهره گرفته که کیفیت بسیاری دارد و در هر خودرویی به کار گرفته نمی‌شود. سیستم صوتی 690 واتی ساخت شرکت فوکال برای علاقمندان موسیقی، یک کنسرت هیجان انگیز داخل اتومبیل به وجود می‌آورد. در سایر مشخصه ها باید به سیستم تصفیه هوا، هداپ دیسپلی 21 اینچی مبتنی بر واقعیت افزوده و فناوری نیمه خودران سطح 2 اشاره کرد.

قیمت و مشخصات فنی DS4

برای این خودرو در بخش پیشرانه های سری PureTech در نظر گرفته شده است که قدرتی برابر با 130، 180 و 225 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، یک موتور دیزلی از خانواده BlueHDi نیز وجود دارد که قدرت آن 130 اسب بخار اعلام شده است. تمامی این موتورها از طریق یک گیربکس 8 سرعته خودکار به چرخ‌ها متصل می‌شوند. یک نوع پیشرانه هیبریدی 225 اسب بخاری هم تدارک دیده شده است.

محصول جدید دی اس در سه ماهه پایانی 2021 با قیمت پایه 25 هزار پوندی عرضه می‌شود.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید